באנר החברה הכלכלית 171124
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר מנו 131224
באנר טירת כרמל
באנר חזית הים רחב
באנר כללית 050924
באנר החברה הכלכלית 171124
באנר גורדון 240624
באנר קריית ביאליק שנה טובה 031024
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר קריית אתא 011024
באנר כללית 050924
פרסום בחי פה - רחב - מונפש

פרח השבוע • סיתוונית היורה

הקדמה הכרמל מציג לנו פרחים בכל עונות השנה. בטור זה...

בני הזוג קעקעו על גופם את מפת ארץ ישראל • סמל לאהבת הארץ ולצדקת הדרך

בתקופה המורכבת שעוברת משפחת רז, מקרית ביאליק, בחרו בני...

"מיהו פלשתינאי?" • פרק 8 • הבעיה עם הפלשתינים

הקדמה בפרק הקודם ראינו כיצד התרחשה התבוסה הכל-ערבית. ראינו שהיא...

בית קלר • ארכיון הטמפלרים בחיפה

בהתקפת הטילים של חיזבאללה על חיפה מיום שבת 16/11/24, נפגע...

"להקים ועדה שתבחן עצירת הגעה של משלוחים חיים לחיפה" | הצעתה של לאופר

חברת מועצת העיר, הילה לאופר, מסיעת "הירוקים של חיפה", הגישה הצעה לסדר, בה היא מבקשת ממועצת העיר לאשר הקמת ועדה אשר תבחן עצירה של הגעת משלוחים חיים לחיפה. הוועדה תורכב מנציג/ה מהמחלקה המשפטית וגורמי מקצוע, אשר בידם לסייע מקצועית בנושא. כן מציעה לאופר לקיים דיונים רציניים בנושא, שיתוחמו בזמנים ותאריכים שייקבעו מראש, וזאת על מנת לקדם את הנושא ולהביא לפתרון הסוגיה.

הילה לאופר והכלבים (אלבום פרטי)
הילה לאופר והכלבים (אלבום פרטי)

בהצעה כותבת לאופר:

עגלים וטליים נאספים ממאות חוות ומועמסים על אוניות ענק כאשר היעד הוא מדינת ישראל ובעיקר חיפה. הם מגיעים לכאן למטרת פיטום ושחיטה. כל אוניה יכולה להכיל לפחות כמה מאות עגלים וטליים, כאשר המסע יארך בממוצע כשבוע. במהלך המסע הם ישהו בצפיפות כה גבוהה עד שחלקם יתקשו להגיע למזון או שתיה. חלקם מתים ומושלכים למימי הים התיכון.
אוניות המשלוחים החיים המגיעות, לעיתים עוגנות מחוץ לנמל עשרות שעות עד לפריקה. במהלך זמן ההמתנה הן מזהמות הן את האוויר בפליטות של חומרים מזהמים והן בפליטות שמזהמות את הים.
האניה הקטנה ביותר המגיעה היום לחיפה, מייצרת כ-38 טון צואה מדי יום, במידה שהיא נושאת רק עגלים.

עוד מוסיפה לאופר, כי בסגר הקורונה הראשון, תועדו פועלים פורטוגלים כאשר הם מעמיסים את "הסחורה" כשחלקם ללא מסכות, חלקם ללא כפפות, או כל אמצעי הגנה אחר נגד הקורונה. בזמן שמדינת ישראל סגרה את הכניסה דרך השמיים, המשלוחים דרך הים המשיכו לזרום באין מפריע. כך נעשה גם בסגר השני. כאשר הפועלים מגיעים, החיכוך בינם לבין הפועלים הישראלים הוא בלתי נמנע.

מרגע העמסתם של הטליים והעגלים על משאיות, מתחיל מסע של המוני משאיות גדולות וכבדות הפולטות גם הן זיהום לאוויר החיפאי, המזוהם ממילא, משאיות אשר משתמשות, כמובן, בכבישים ויוצרות מעמסה קבועה ורציפה על כבישי חיפה הרעועים גם כך.

אותם עגלים וטליים מביאים עימם המון טפילים המפוזרים לחלל האוויר החיפאי. באילת למשל תושבים מדווחים כי הם יודעים מתי עוגנת אוניית משלוחים חיים בנמל לפי הריח והזבובים.

לעיתים גופות של עגלים וטליים נפלטות לחופים, תופעה נוראית שנתקלים בה גם בחופי חיפה. דמיינו לכם ילד שרוחץ בים ופתאום רואה מולו גופת עגל.

גופת עגל בחוף הסטודנטים, צילום: שקד ארד
גופת עגל בחוף הסטודנטים, (צילום: שקד ארד)

נתונים משנת  2019:

  • בשנת 2019 הגיעו לחיפה 95 משלוחים של בעלי חיים.
  • מדובר ב- 73.6 מסך המשלוחים שהגיעו לישראל.
  • במשלוחים אלו הגיעו עפ"י הערכות של עמותת "ישראל נגד משלוחים חיים" כ- 482,000 עגלים וטליים.
  • במהלך המסעות שפכו האוניות עפ"י הערכות זהירות כ- 34 אלף טון של שפכים לאגן הים התיכון.
  • כ- 2026 משאיות הובילו את הטליים בעיר וכ- 2380 משאיות הובילו עגלים. סה"כ כ-4400 משאיות זיהמו את חיפה במהלך השנה.

לא ייתכן כי חיפה תשמש כפח הזבל של מדינת ישראל גם בנושא זה. אם ניגע בנושא של איכות סביבה, לא סביר כי נילחם במזהם אחד ונתעלם ממזהם אחר!

לא ייתכן כי נאפשר כניסה של משלוחים חיים לתחומי חיפה כאשר חיפה ממלאת תפקיד של תחנת מעבר בלבד. שיחפשו תחנת מעבר אחרת משום שבחיפה יש מקום של "כבוד" למזהמים האחרים, שמדינת ישראל תחלק את המתנות האלו בצורה שווה!

הנושא נבדק משפטית אך יש לבחון זאת בצורה יסודית ורציפה עד אשר נצליח לעצור את הגעת האוניות לחיפה, ולכן אני מעלה הצעת החלטה זו:

  • מועצת העיר תאשר הקמת וועדה אשר תבחן מה ניתן לעשות בכדי לעצור את הגעת המשלוחים החיים לחיפה. הוועדה תורכב מנציג/ה מהמחלקה המשפטית וגורמי מקצוע אשר בידם לסייע מקצועית בנושא.
  • יתקיימו דיונים רציניים בנושא שיתוחמו בזמנים ותאריכים שייקבעו מראש, וזאת על מנת לקדם את הנושא ולהביא לפתרון הסוגיה.

לאופר הודתה בסוף ההצעה לירון לפידות מנכ"ל עמותת "ישראל נגד משלוחים חיים" על עזרתו הרבה בבניית ההצעה.

צילום מתוך תחקיר אנימלס אוסטרליה
צילום מתוך תחקיר אנימלס אוסטרליה

יש לציין כי אתר חי פה לאורך השנים מלווה ומסקר את נושא משלוחי החיים ואת פעילות הפעילים לעצירת משלוחי החיים וכן את כל הנושאים הקשורים בזכויות בעלי חיים.

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

סמר עודה - כרנתינג'י
סמר עודה - כרנתינג'י
עיתונאית בצוות הכתבים של האתר חי פה • כתבת מוניציפלית, פלילים, סביבה ובריאות צרו קשר עם סמר באימייל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

3 תגובות

  1. כל הכבוד להילה על העלאת הנושא החשוב כל כך. גם הבריאותי לתושבי העיר וגם ההומני לבעלי החיים האומללים. יש מספיק חוות לגידול בקר בארץ ואין צורך ליבא ועוד בתנאים איומים

  2. כמה שזה עצוב לשמוע.וכמה שאת צודקת….
    נורא…כאילו אנו מדינה 3.
    האם הכל אצל כולם זה כסף? היכן הרגש לבעלי החיים?!

  3. כל הכבוד להילה על העלאת נושא כלכ כך חשוב! ההיבט של סכנת העברת המחלות והזיהום הנגרם לנו בחיפה כתוצאה מכך הוא חמור. בנוסף יש את ההיבט ההומני שהוא חשוב לא פחות אך לכל חובבי הבשר, חשוב שידעו כי המשלוחים מסכנים את הבריאות של כלל התושבים ועלולים להביא מחלות וזיהומים קשים. יש די והותר בשר תוצרת הארץ ולא חייבים להביא את זה עלינו

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

דיווח זירות – 22/11/24 – עכשיו כטב״ם, מטחי טילים – חיפה והקריות

(חי פה) - עדכונים ליום ו׳, 22/11/24 - זירות מטחי טילים באזור חיפה. הכתבה מתעדכנת במהלך היום על פי הדיווחים מכוחות ההצלה ומאזרחים. ראיתם...

תינוק נכווה ממים רותחים – מצבו בינוני

ממד"א נמסר לחי פה: בשעה 18:46 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל, על תינוק שנכווה ממים רותחים בהית בקרית ים. חובשים ופראמדיקים...

אישה בת 74 התמוטטה בקניון בחיפה – הדופק חזר לאחר פעולות החייאה

(חי פה) - הבוקר (שישי 22/11/24) הוזעקו כונני ארגון הצלה למרכז קניות בדרך שמחה גולן בחיפה, בעקבות דיווח על אישה בת 74 שהתמוטטה במקום....

רכב התהפך בחיפה: אם וילדה נפגעו

תאונה ברחוב הגליל בחיפה: רכב התהפך על צדו, אם וילדה נפגעו באורח קל (חי פה) - לפני זמן קצר (יום שישי 22/11/24) התרחש אירוע דרמטי...

פרח השבוע • סיתוונית היורה

הקדמה הכרמל מציג לנו פרחים בכל עונות השנה. בטור זה נציג כל פעם פרח אחד מפרחי הכרמל, במקביל להופעתו בשטח, ואתם תוזמנו לבקר אותו באחד...