קצב הפריקה והטעינה של אניית מכולות הוא מדד חשוב בתפעול נמל. המטרה היא לשחרר את האנייה במהירות שיא, על מנת שתצא לדרכה ותשחרר את רציף המכולות לאנייה שבאה אחריה.
במקרה שלפנינו, מדובר באניית ענק (Mega Vessel) ששמה MAERSK HORSBURGH , המסוגלת לשאת על סיפונה 15,226 TEU, כלומר כמות מכולות השווה ל- 15,226 מכולות של 20 FIT.
לראשונה – בוצע בנמל חיפה תפעול אניית 2M במסוף כרמל עם שבעה עגורנים במקביל. במקביל לתפוקות גבוהות ברמה העולמית הגבוהה ביותר, איפשרו השלמת העבודה בשתי המשמרות הקצרות של יום שישי. האוניה שהחלה את הפריקה בשישי בשעה 06:30 סיימה את פעולות הטעינה האחרונות ב-18:30 והפליגה לדרכה.
מנדי זלצמן, מנכ״ל חברת נמל חיפה, עם סיפור המעשה:
מהרגע , שמהנהלת קו ה-2M הודיעו לנו, שמארסק הורסבורג צפויה להגיע ביום שישי במשמרת בוקר ולעזוב בסוף משמרת הצהרים כשעליה מעל 2,000 פעולות, הבנו ,כי במהלך שתי משמרות קצרות, 11 שעות עבודה, כולל הפסקות וחילופי משמרות, מצפים מנמל חיפה, לקונצרט.
שילוב של זמינות וכשירות של מנופים, מערכת TOS מתקתקת, ובעיקר מפעילי מנופים וגוררים מחויבים אפשרו עמידה במשימה. בבוקר, עם 7 ידיים הגענו ל – 190 פעולות לשעת אנייה. במשמרת הצהרים עם 5 ידיים עברנו את ה-190 מכולות לשעה, עם עגורנים שעושים בין 31 ל-53 פעולות לשעה בממוצע. קונצרט לימי קורונה.