בשורה טובה לנוסעי התחבורה הציבורית: מאות אלפי נוסעים שרכשו מנוי "חופשי חודשי" יכולים מהשבוע לקבל פיצוי עבור התקופה שבה לא יכלו להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית, עקב משבר הקורונה.
במהלך חודש מרס צומצמו בהדרגה שירותי התחבורה הציבורית בישראל, עד לשיעור של 25% בלבד בהיקפם. במטרה למנוע פגיעה בנוסעים שרכשו מנויים תקופתיים בתחבורה הציבורית, החליט משרד התחבורה על מתן פיצוי לנוסעים שלא יכלו לממש את זכאותם במסגרת המנוי.
על פי מתווה שסוכם בין משרדי התחבורה והאוצר, נוסעים שרכשו מנוי "חופשי חודשי" לחודש מרס יוכלו לקבל את הפיצוי באמצעות אחת מהאפשרויות הבאות:
*קבלת "חופשי חודשי" לשבועיים בחינם.
*רכישת "חופשי חודשי" בהנחה של 50%.
*הטענת "ערך צבור" עם יתרה של רבע מעלות החוזה שהיה ברשותם.
את ההחזר ניתן לקבל דרך אפליקציות ההטענה של הרב קו, הופ-און או רב קו און ליין. במידה ויש ברשות הנוסע טוען כרטיסים או טלפון חכם המתאים לטעינה, ניתן להטעין את ההחזר באמצעות הטלפון. במידה ולא, ניתן להזמין את הפיצוי באינטרנט ולממש אותו בתחנות הטעינה של החברה. ניתן להזמין את הפיצוי גם דרך הטלפון בקו הכשר: 03-7207406.
במשרד התחבורה מציינים, כי מאחר ומדובר במאות אלפי בקשות להחזר, צפויים עומסים חריגים על מערכות המיחשוב של חברות ההטענה. לכן, ניתן להגיש בקשות לקבלת הפיצוי עד לסוף שנת 2020.
אני בנימין ציוני
ואכן בשורה טובה גברתי סמר עודה כרנתינג'י.