באנר מוזאוני חיפה 010524

פרסום בחי פה

תגובות אחרונות

עוד כותרות בחי פֹּה

גולשים ומצילי חיפה הצילו טובעת בחוף קריית חיים בים סוער – התמונות וסיפור ההצלה המרגש

ביום שבת, 21/12/19, הים סער בחוף נאות בחיפה, שחיינית מנוסה נקלעה לזרם חוזר אשר סחף אותה במהירות ללב ים, שם נקלעה למצוקה במשברי הענק. מצילי חוף נאות, בשיתוף פעולה עם גולשי הקריות, הצילו את האשה שניות אחדות לפני שנעלמה בקצף הגלים. זהו סיפורם המרגש.

צילום: הצלמת המקצועית – מלכה ניחום, אשר עסקה באותם רגעים בצילום גולשי גלים

הגולש המקצוען אושרי קאשי, בעלים ומנכ"ל סטודיו לצילום "מבטים", מספר לחי פה:

יום שבת היה יום סוער וגשום. אנחנו, הגולשים המנוסים, אשר מחפשים את סערות החורף, יצאנו לחוף נאות לתפוס גלי ענק. היינו לבושים טוב בחליפות חמות והגלישה התקדמה יפה.
כשעה וחצי לאחר שתפסתי גלים, בעודי מחכה לגל בעומק הים, על הגלשן, שמעתי קריאות ממגדל המצילים (בחיפה יש מצילים גם בחורף): "גולשים שימו לב לטובעת בעומק…"
התחלנו לחפש איפה יש טובעת. קשה מאד לראות ראש של אדם בתוך המשברים הענקיים. המצילים כיוונו אותנו והתחלנו לחתור לעומק הים בחיפושים. הטובעת לא נכנסה בחוף המוכרז ולמזלה היא נסחפה בזרם לנקודה שבה המצילים המנוסים של חיפה הבחינו בה.
חתרנו יחד, בכל הכוח, שלושה גולשים מנוסים ומציל שהצטרף אלינו עם ציוד הצלה. פתאום זיהינו אותה – הטובעת הייתה במרחק של כ-100 מטרים מאתנו והיא נסחפה בזרם חוזר חזק, שזרק אותה מערבה, עד לנקודה העליונה של שבירת הגלים.

גולשים ומצילי חיפה הצילו טובעת בחוף קריית חיים (צילום: מלכה ניחום)

הגלים נשברו עליה, והטביעו אותה בקלות בתוך מערבולת הקצף. ראיתי אותה מנופפת בידיים לעזרה ומייד אחרי זה נעלמת בקצף הגלים. חתרנו בכל הכוח, הבנו של שנייה יכולה להיות גורלית. עברנו את הגלים מערבה ומצאנו אותה באפיסת כוחות ובפניקה.
ברגעים הראשונים, כאשר הגענו אליה, היא הייתה המומה ולא אמרה דבר. הגולש הותיק יוני פיטוסי היה על גלשן ארוך (Long Board), אז למזלנו היה לנו מקום להשכיב אותה על הגלשן. היא הייתה מותשת והיה ממש קשה להעלות אותה ולייצב אותה על הגלשן. הרמנו אותה והיא נפלה שוב ושוב והפכה את הגלשן.
תוך כדי המאמץ לייצב אותה, הגלים נשברו וסחפו אותנו. זה היה מאמץ אדיר ונלחמנו יחד על החיים שלה. יוני אחז אותה בחיבוק על הגלשן ואנחנו ליווינו אותם משני הצדדים כדי שהיא לא תיפול בחזרה למים.

גולשים ומצילי חיפה הצילו טובעת בחוף קריית חיים (צילום: מלכה ניחום)

חתרנו בכוח עם הגלים לכיוון החוף. כשהגענו לחוף הגיעה גם בעלה של הטובעת. מתברר שגם הוא שחה אתה אבל הוא לא מצא אותה. בשלב מסויים ניתק הקשר ביניהם והיא נסחפה לעומק בזרם חוזר ונעלמה מעיניו.
תמכנו בה עד שעמדה על רגליה. עזרנו לה לצאת מהמים. הוא והיא היו המומים והודו לנו ולמצילים על שהצלנו את חייה.

חשיבות ההצלה בחורף

אושרי מסביר: המצילים של אגף החופים של חיפה פשוט הצילו את חייה. מעולם לא היו שירותי הצלה בחורף, עד לשנה זו. אנשים שנקלעו למצבים כאלה היו פשוט מתים. ללא ספק, השירות הזה הציל את החיים שלה. זו דוגמה מצויינת שצריכה לעודד עיריות לתחזק את שירותי ההצלה בחורף.
מדובר בשחיינית מנוסה ששוחה באופן קבוע בים אבל ביום סערה עם זרם סוחף, גם השחיין הטוב ביותר נכנע לעוצמה של הטבע.