חנייה ב"מלכודת דבש״ • קנס 730 שקלים

זהירות: ״חנייה במלכודת דבש״ שסופה קנס 730 שקלים! בכניסה...

סערת פיטורי גלנט – הפגנות סוערות – שידור מהשטח

(חי פה) - בהמשך לניסיון של נתניהו לקדם את...

בג"ץ קבע: חלופות מינהור הרכבת בסביבת חיפה ייבחנו במסגרת תת"ל 65ב

(חי פה) בג"ץ דן בעתירה הנוגעת להחלטת המדינה בנוגע...

דיווח זירות – ירי טילים לחיפה והסביבה – יום ג', 5/11/24

(חי פה) - ריכוז דיווחים מזירות נפילת טילים וכטב"מים...
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר טירת כרמל
באנר כללית 050924
באנר חזית הים רחב
באנר גורדון 240624
באנר חברה כלכלית 100724
באנר קריית ביאליק שנה טובה 031024
באנר קריית אתא 011024
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר כללית 050924
פרסום בחי פה - רחב - מונפש

בניין אחד בהדר הכרמל • יוזמה בהאית, תכנון טמפלרי ושימור יהודי

בהדר, ברחוב החלוץ 20, בפינת הרחובות החלוץ וברוולד, שוכן...

פרסי ג'קסון: "להארי פוטר כמו יש ז'אנר על שמו וריירדן מעלה ומשווה."

בשעות שאחרי 'רעידת האדמה', בה התלבטנו בין לצאת לרחוב...

ציבור משרתי המילואים נושא בנטל המלחמה באופן אינטנסיבי ומשמעותי

ציבור זה של אנשים בוגרים הנמצאים בשנות השיא לחייהם,...

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת...

מחר תתקיים ישיבת מועצת עיר בנושא שיקוע הרכבת

מחר תתקיים ישיבת מועצת עיר שלא מן המניין בנושא שיקוע הרכבת

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

כתבות קשורות לנושא זה

7 תגובות

  1. בחשבון המתבסס על עלות שיקוע לקילומטר עלה כי השיקוע שנבחר על ידי העירייה והחל"ט יעלה כמאה וחמישים מיליון. זאת אומרת ששלוש מאות וחמישים מיליון ישארו לעירייה מה שמאוד מצמצם את הגרעון של יפה נוף ואף מאפשר כמה לירות לסעיף יחסי הציבור של יהב.
    שלא לומר שהעירייה אף השיגה הסכמה כי את הפרוייקט תבצע יפה נוף ואז מייד אפשר לערוך תרגיל חשבונאי בו יועברו לכאורה כספים מסעיף לסעיף והגרעון ידחה לקדנציה הבאה

  2. בחשבון המתבסס על עלות שיקוע לקילומטר עלה כי השיקוע שנבחר על ידי העירייה והחל"ט יעלה כמאה וחמישים מיליון. זאת אומרת ששלוש מאות וחמישים מיליון ישארו לעירייה מה שמאוד מצמצם את הגרעון של יפה נוף ואף מאפשר כמה לירות לסעיף יחסי הציבור של יהב.
    שלא לומר שהעמריי אף השיגה הסכמה כי את הפרוייקט תבצע יפה נוף ואז מייד אפשר לערוך תרגיל חשבונאי בו יועברו לכאורה כספים מסעיף לסעיף והגרעון ידחה לקדנציה הבאה

  3. תשובה ל- Mys:

    נכון שגם על הרכבת לא נסמוך בעיניים עצומות, אבל להבדיל מיהב אלו אינם כספים
    של תושבי חיפה. גרעונות בכספי מדינה מתחלקים על כלל תושבי ישראל.
    אם יהב יסתבך בחריגות כספים (והוא יסתבך…) הרי שהכל יהיה על חשבוננו,
    פחות שיקום רחובות, פחות לחינוך, פחות לרווחה, פחות לתרבות, פחות לניקיון ולשיפור פני העיר.
    הרי לא יקצצו מאגף הדוברות והיחצ"ניות או שיוותרו על פסטיבלי בכחוס.

    אבל זה לא החסם העיקרי לכך שהפרוייקט לא יתממש:
    אני עדיין בספקות אם התקציבים בכלל יועברו ליהב. יכול להיות שיאמרו לו שלפני שהוא מקבל
    את הכספים לשיקוע הוא צריך קודם כל ולפני הכל להחזיר את גרעונות המטרונית,
    והנה אנחנו במשחק סכום אפס.

    ובאיזון הרווחים הכללי להבדיל ממשחק סכום אפס בו הרווח מתאזן ע"י ההפסד של האחרים,
    הרי שבעקבות המהלך של יהב של הכל או לא כלום, הרי כולם הפסידו סכומים ניכרים
    בתשלום לעורכי דין, בשעות עבודה של עובדי ציבור בגלל התביעות המיותרות של יהב, בשעות
    עבודה מיותרות של שופטים ויועצים משפטיים, ובכלל בכל ההתעסקות הזו שתבעה שעות עבודה
    רבות מכל הצדדים שמומנו על חשבון משלם המסים,
    ולא משנה אם מקור המסים במס הכנסה או במסי ארנונה. עדיין זה כספנו.

  4. [quote="נאוה כרמל":2e15dg5p]חה חה חה גדול

    ועל מה בדיוק מדובר?
    שיהב יקבל תקציב והוא יבצע את השיקוע, כאשר במקור הרכבת היתה אמורה לבצע זאת מתקציביה
    או מתקציבי מדינה.
    וכולנו יודעים כיצד יהב מנהל תקציבים ואילו חריגות הוא יודע לייצר .

    נאווה, הרקורד של רכבת ישראל בנושא תקציבים ולוחות זמנים ממש לא טוב מזה של יפה נוף

  5. האם כולנו נתייצב היום במועצת העיר ונצעק את צעקתנו?
    האם כולנו נתחיל לשנס מתניים כדי להילחם בעירייה הרעה הזו שמוליכה סופית את העיר למקומות נמוכים ופחותי ערך?
    האם כולנו ניתן את ידינו לכך שיונה יהב לא יבחר בבחירות הבאות?

  6. אין כל ספק שהפתרון היחיד שיכול לחולל גם מהפך אורבני ענק, זה מינהור הרכבת בחיפה.
    מבחינת כל תושבי הצפון טמון בו חסכון של 10 דקות בכל הקוים כך שיש לו הצדקה לאומית. כרגע נחצבות לתוואי עכו מינהרות גילון עם החברה הסינית שבנתה את מנהרות הכרמל. התוואי שם מסובך וארוך פי 2 – אושר ומבוצע. העלות של מינהרות גילון – 600 מליון שקלים. מסתבר שרכבות יכולות לעבור במנהרות – אם בגליל, אצלנו בודאי אפשר. זמן הביצוע 32 חודשים. וזה לצמד מנהרות פי 2 אורך ממה שידרש בכרמל!

    מה נקבל ממנהור הרכבת שלא נקבל משום שיקוע?
    קו חוף: הסרת החסם ונגישות מלאה לקילומטרים של חוף.
    הקפצת ערך קרקעות – הבסיס שיתפנה מול חוף דדו יהנה מנגישות מלאה במרחק הליכה לים ויהפוך לאחת הקרקעות היקרות בארץ.
    תוספת מאות יח"ד – בבת גלים תוסר הגדר וייבנה רחוב חדש שלם לאורך שדרות ההגנה ובמקום מגרשי התחנה מאות יח"ד.
    פארק חוף ומלונות – פארק הכט רציף עד לים, וחלק מרצועה הזו ישווק לכפרי נופש או אכסניות, במקום מגרשי החנייה ליד תחנות הדלק, שיבנו בצמוד לכביש ההגנה.
    תחנת רכבת אפשרית לכרמל: תחנה בואדי הגיבורים תשרת את כל הכרמל וסטודנטים שבאים מהמרכז והצפון ירדו ישירות בנו"ש ומשם לקמפוס. בואדי עצמו ש'גולח', ייבנה חניון ענק שישרת גם את היכל רוממה וגם את תחנת הרכבת וגם מרכז מוגן בחירום.
    חיבור רוממה והאצטדיון: תחנת הרכבת תאפשר לחבר בין היכל רוממה ובין האצטדיון באירוח ארועים גדולים.
    שטח המסילה בעיר התחתית: מקמפוס הנמל עד בת גלים, כל שטח המסילה יהיה רחוב עירוני חדש ובינוי שיתאפשר סביבו, שביל אופניים, טיילת עירונית.
    הצדקה למטרונית: תשמש כתחליף לרכבת בין חוף הכרמל לתחנת המפרץ, במקום רכבת מרכז ובת גלים.

    עם מינהור, 'הפאזל' העירוני מסתדר. הצדקה כלכלית, ישימות מהירה, זולה יותר, רווח עצום לתושבי העיר – הערך של העיר, בת גלים, השכונות המערביות – יזנק. המינהור לא יפריע לרכבות להמשיך לפעול תוך כדי הביצוע שלו, והחישמול בו ייבנה 'בילט אין' כחלק מתוואי המנהרות וכבר ישרת את הכפלת הקוים. ובסיומו מחוף הכרמל ועד קרית הממשלה חיפה תקבל חזרה את העיר וחוף הים, ללא מכשולים וגדרות.

    הנה מינהור הרכבת, שהחל בגליל: מנהרות גילון
    צפויות להיפתח ב-2017. זוג מנהרות חדש באורך כ-5 קילומטרים ייכרה בין עכו לכרמיאל, כחלק מהרחבת תוואי הרכבת בצפון. עלות "מנהרות גילון" מוערכת ב-600 מיליון שקלים, ובמכרז לביצועו זכו "שותפות דניה סיבוס" וחברת הבניה הסינית CCECC, שגם ביצעה את מנהרות הכרמל. הפרויקט השאפתני כולל זוג מנהרות רציפות באורך 4.6 קילומטרים כל אחת. הן ייחצבו במקביל לתוואי כביש 85, כשתחילתן בנקודה בה מתחיל הר גילון, ממערבו, וסיומן בנקודה בה יורד ההר עד לגובה הכביש. יש לציין כי פרויקט המינהור המרכזי באזור עד עתה, מנהרות הכרמל, כלל צמד מנהרות באורך 1.6 קילומטרים וצמד אחר באורך 3.2 קילומטרים.

  7. חה חה חה גדול
    עכשיו כולם כבר רואים איך מתנהלת עיריית חיפה בניסיון להראות הפסד מחפיר כהשג.

    אתמול הזמינו לישיבת מועצת עיר והיום ב"תזמון מופלא" מתפרסם בכלי התקשורת שיהב הגיע להסכם פשרה מול הרכבת.

    כבר לפני כשבועיים הערכנו שיהב יגיע לפשרה מעין זאת כי הרי אנו מכירים כבר שנים
    את התנהלותו השלומיאלית של יהב וידענו מראש לאן יגיע "המאבק".

    יהב יציג היום כהשג,
    בטח יאמר שזהו השג "יחיד במינו", "שלא נראה כמוהו בחיפה", ראשון מסוגו ובדורו", לראשונה בחיפה"……

    אכן לראשונה בחיפה ראש עיר מבזבז את כספנו במאבק משפטי על משהו שמלכתחילה הרכבת נתנה לו,

    הכוונה לשיקוע החלקי בפארק הכט.

    ועל מה בדיוק מדובר?
    שיהב יקבל תקציב והוא יבצע את השיקוע, כאשר במקור הרכבת היתה אמורה לבצע זאת מתקציביה
    או מתקציבי מדינה.
    וכולנו יודעים כיצד יהב מנהל תקציבים ואילו חריגות הוא יודע לייצר (ראו המטרונית, האיצטדיון…)
    אז אוי ואבוי לנו שפרוייקט שהיה אמור להיעשות ע"י מישהו מיומן הפך להיות אחריות של עיריית חיפה….

    ואני כבר מתחילה להעריך שאם עיריית חיפה לקחה את זה על עצמה אז כנראה זה ישאר על הנייר
    ואם יהב יתחיל לעשות זאת אז כספים חורגים רבים ילכו לפרוייקט הזה במקום ללכת לדברים חיוניים ודחופים ממנו בעיר.

    ובטח היועצים המדופלמים של יהב ייעצו לו שאת פסטיבלי בכחוס בעתיד יקיימו על האזור השקוע…
    בטוח שיותר ויותר נוער ישתתף בפסטיבלי שיכר אלו חמושים בפינט בירה, כי משהו אחר אין להם לעשות בעיר….
    כל הכסף הלך לשיקוע ולא נותר תקציב מספיק לטיפול בשתיינות בני נוער, תרבות הפנאי שלהם ובחינוך בכלל….

    והלוואי ואתבדה. אני בספק.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

ההורים זועמים: מפקירים את ילדינו ללא מרחב מוגן – מי ייקח אחריות בזמן אמת?"

(חי פה עם ילדי הגן) - הורים לילדים בגנים העירוניים יונה (גיל 4-5) ודולפין א' (גיל 3-4) בחיפה, מתנגדים לשלוח את ילדיהם לגנים, היות...

בית הספר "אליאנס" בחיפה מתחדש בקמפוס פורץ דרך – מסורת של מצוינות פוגשת חדשנות חינוכית

בית הספר שהוקם ב-1884, ממשיך לעצב את דור העתיד עם קמפוס פורץ דרך, בהובלת המנהל רם שמואלי, שמחבר בין עקרונות מסורתיים לחדשנות לימודית בית הספר...

נאום שר הביטחון יואב גלנט לאחר פיטוריו

(חי פה) - נתניהו פיטר את שר הביטחון יואב גלנט. גלנט הוביל קו ברור נגד החקיקה התומכת בהשתמטות החרדים ובכך היווה סיכון לקו במוביל...

שריפה בבניין רב קומות בקריית ביאליק

מכבאות והצלה נמסר לחי פה: לפני זמן קצר התקבלה הודעה במשל"ט כבאות והצלה לישראל על שריפה ברב קומות ברחוב נעמי שמר בקרית ביאליק. עם הגעת...

סערת פיטורי גלנט – הפגנות סוערות – שידור מהשטח

(חי פה) - בהמשך לניסיון של נתניהו לקדם את חוק ההשתמטות של החרדים תוך מימון המעונות למשתמטים, ולאור סירובו של גלנט לתמוך במהלך ההשתמטות,...