(חי פה) – המועצה הישראלית לצרכנות הגישה תובענה ייצוגית נגד הראל חברה לביטול בטענה שהיא מפרה את זכותם של גמלאי קופת חולים כללית להצטרף לפוליסת ביטוח סיעודי פרט.
מהמועצה הישראלית לצרכנות נמסר לחי פה תאגיד החדשות:
הוגשה בקשה לתובענה ייצוגית נגד הראל חברה לביטוח. לטענת המועצה, חברת הביטוח מפרה את זכותם של גמלאי קופת חולים כללית להצטרף לפוליסת ביטוח סיעודי פרט.
המועצה הישראלית לצרכנות הגישה ביום שלישי 31/12/24, לצד גמלאית של קופת חולים כללית שבוטחה בפוליסה סיעודית קבוצתית לגמלאי קופת חולים כללית – המיוצגות על ידי משרד עו"ד רפפורט, לוין, ביטון וכן עו"ד מאירה זוהר – בקשה לאישור תובענה כייצוגית כנגד הראל חברה לביטוח, שעניינה הפרת זכותם של המבוטחים בפוליסה לגמלאי כללית להצטרף לפוליסה סיעודית פרטית, עם ביטולה של הפוליסה הקבוצתית שבה בוטחו.
במשך שנים רבות, לגמלאי קופת חולים כללית הוצע להצטרף לפוליסה קבוצתית לביטוח סיעודי, שבגרסתה העדכנית ביותר כללה סכום כיסוי בגובה 5,300 לחודש (צמוד מדד). לפי הוראות הפוליסה והדין, במקרה שבו הפוליסה הסיעודית הקבוצתית מבוטלת על ידי חברת הביטוח, על חברת הביטוח לפנות בכתב למבוטחים ולהציע להם להצטרף לפוליסה סיעודית פרטית בסכום כיסוי זהה, מבלי לעבור חיתום רפואי מחודש או תקופת אכשרה. לפוליסה פרטית יתרונות רבים, לרבות סכום כיסוי מובטח שלא ניתן להפחיתו לאורך חיי החוזה, פוליסה שלא ניתן לבטלה או לשנות את תנאיה, פרמיות ידועות מראש, ועוד.
למרות הוראות אלו, חברת הראל לא הציעה למבוטחים הגמלאים לרכוש פוליסה פרטית, אלא הציגה להם מצג כאילו זכותם מתמצית בהצטרפות לפוליסה הסיעודית הקבוצתית לעמיתי קופת חולים כללית (הפוליסה הקבוצתית הרגילה המוצעת לכל חברי קופת החולים), בסכום כיסוי של 3,500 ש"ח בלבד.
כתוצאה מהתנהלות זו, גמלאי קופת חולים כללית זכו לביטוח סיעודי בכיסוי נמוך יותר, אשר אף הופחת עוד יותר במהלך שנת 2024 (עת גם סכומי הכיסוי הופחתו וגם בוטלה הצמדתה למדד), תוך שהם חשופים לסיכון הפחתת הכיסוי בעתיד, עליית הפרמיות ואף איון הפוליסה לחלוטין. לצד זאת, גמלאים אשר נאלצו לממש את הפוליסה גילו שהסכום המשולם להם נמוך באלפי שקלים לחודש מהסכום שהיו מקבלים, לו היו מבוטחים בפוליסת הפרט שהגיעה להם, וכי לאחר ששילמו עבור הביטוח הסיעודי עשרות שנים, דווקא בעת שבו הם זקוקים לו, הם נמצאים בחוסר כיס המקשה עליהם לשלם עבור הטיפול לו הם זקוקים.
לאור דברים אלו, החליטה המועצה הישראלית לצרכנות להגיש את בקשת האישור, במסגרתה התבקש בית המשפט, בין היתר, להורות על הראל לפצות את כל הגמלאים אשר קיבלו תגמולי ביטוח מופחתים בהפרש שבין הסכום שקיבלו והסכום שהיו מקבלים לפי פוליסת הפרט, להציע לגמלאים לרכוש פוליסת פרט הכוללת את סכום הכיסוי שהגיע להם, ועוד.
בהצלחה לתביעה, ידעו שלא כולם פראיירים.
הראל..לאו לאו הם נוגסים בהסכמים, מפרים, ןלא רק בביטוחים לגימלאים..הגיע הזמן שיבדקו את החברה הזאת בצורה יסודית כי יש תלונות עליה גם בביטוחים אחרים.
במכבי כל שני וחמישי, מרעים את התנאים לכלל מבוטחי הסיעודי ומנגד, הקופה לא עושה כלום.
אין דין ואין דיין 😪
בהצלחה
בהצלחה.