נמל המפרץ – נטל ולא נכס!
הכל מסכימים שפתיחת הנמל המערבי, היא המהלך המנצח לפיתוח העיר.
השאלה כבר לא אם, אלא מתי. וגם התשובה מוסכמת: כמה שיותר מהר.
והכי מהר – להשלים את נמל כרמל א' ו-ב', לתת בכך מענה אמיתי לצרכי
הנמל האמיתיים, ורק אז יוכל לוותר על הרציפים המערביים, לטובת חיפה.
ראש העירייה והנהלתה תומכים בנמל המפרץ, כמענה לאינטרסים זרים,
על בסיס נתונים מופרזים ותועלות מדומות לחיפה, שרק תצא מופסדת:
– נמל המפרץ ידחה לשנים ארוכות, אם בכלל, את פתיחת הנמל המערבי.
– נמל המפרץ ושטחיו הערפיים יכרסמו בשטח איכותי של פארק הקישון.
– נמל המפרץ יפקיע את חוות המיכלים בקרית חיים, לצרכי חוות מכולות.
אין זו הפעם הראשונה שאנו חולקים על עמדת ראשי העיריה והנהלתה.
כך היה בפרשות הפרטת מת"מ, המרינה, מיכל האמוניה, קמפוס הנמל,
דרום חיפה, מגדלי חוף הכרמל ורכס הכרמל, ועוד. בכל המקרים צדקנו!
קחו זאת בחשבון כאשר אתם שומעים את דרישות ראש העיריה לאשר
את נמל המפרץ בחיפה, לאחר שאפילו חנ"י ירדה מרעיון נמל השיטעון.
זו טעות בסדר גודל אסטרטגי! בכיה לדורי דורות! פתיחת מערב הנמל
היא הצורך הדחוף ביותר, ורק השלמת נמל כרמל א' ו-ב' תאפשר זאת
בדורנו שלנו. מי שטרם השתכנע, או לא ראה עדיין, מוזמן… לנמל ת"א!
ישנם בעלי עניין המייחלים כבר להפרטת נמל המפרץ, ויש ראש עיריה
התומך בזאת. אנו קוראים לכם, חברי מועצת העיריה, לדרוש דיון והצגה
מאוזנת של נתוני האמת במועצת העיריה, ולקבל רק החלטה שתאפשר
פתיחת הנמל המערבי במועד הדחוף ביותר!
בברכה, שמואל גלבהרט
אדריכל ומתכנן ערים
יו"ר הירוקים של חיפה במועצת העיריה
הסבר קצרצר: התכנית המקורית לפיתוח הנמל כללה שלבים א', ב', של נמל כרמל, שהוא למעשה הרחבת הנמל הקיים מזרחה.
די היה בכך כדי לאפשר, בהסכמה, את פתיחת הנמל המערבי לעיר. הנמל היה מקבל במזרח מאות רבות של דונמים, ומוותר
באזור המערבי על כמה עשרות דונמים. היה בכך כדי לספק את צרכיו עשרות שנים קדימה.
נמל המפרץ הוא בעצם נמל חדש, הרבה יותר מזרחה, ומיועד להפרטה, ויש כבר גורמים עיסקיים המגלים ענין, ומשפחות ידועות…
עובדי נמל חיפה מתנגדים, משתי סיבות עיקריות:
א. אם יאושר נמל נמפרץ, יקצצו את הרחבת הנמל "שלהם", והם לא יאפשרו פתיחת הנמל המערבי.
ב. נמל מופרט יעסיק עובדים בתנאים נחותים, ויתחרה בנמל הקיים באופן בלתי הוגן. תנחשו מי ירויח מכך?
תושבי חיפה צריכים גם הם להתנגד לנמל המפרץ:
א. שטחי העורף שלו "אוכלים" חלק גדול ממפרץ חיפה ומפארק הקישון.
ב. הוא מונע, כאמור, את פתיחת הנמל המערבי.
ראש עירייתנו, בן בית בארועים משפחתיים של משפחת עופר, תומך, איך לא, בנמל המפרץ.
עכשיו הכל ברור? או לפחות הרוב?
שלום וחג שמח לך
אני חושב שכתושבים שלא מכירים את החלופות השונות ועל מה המאבק אנחנו מבולבלים.
אני לא מבין מה ההבדל בין תוכנית נמל הכרמל שלב ב' לבין נמל המפרץ האם מדובר רק בתוספת ענקית
של שטחים? שינוי בשימושים או בבעלויות, האם נמל המפרץ זה שקשוקה לנסות להפריט שטחים במפרץ
לטובת נמל פרטי לבעלי הון מסויימים? אני חושב שצריך הסבר.
כתבת שנמל המפרץ זה בכיה לדורות כי זה יידחה את פתיחת המעגנה המערבית אבל הרי בכל מקרה
נמל חיפה מתנגד לפתוח שום דבר ועושה את המוות לתושבי חיפה וגורם לנו נזק.
תודה