לכבוד:
מזכיר העיר גב' ברכה סלע
מזכירת מועצת העיריה גב' פרידה בורר
הנדון: שאילתה לדיון הקרוב במועצת העיריה
פתרון לפקקים בעיר התחתית
רח' העצמאות צר מלהכיל את תנועת המשאיות, בעיה זו עוד תלך ותחמיר ככל
שהנמל ילך ויתרחב. אל נתלה יהבנו במינהרות הכרמל, הביטו נא במפה, ותיווכחו
כי הן רק מאריכות את הדרך בין הנמל לדרום. שום נהג משאית נבון לא יסע בהן,
(ועוד בתשלום!)… מה גם שחלקן מנוע מכך בגין סוגי החומ"ס שהן מובילות.
במצב הנוכחי תנועה כבדה, של משאיות כבדות עוד יותר, חלקן עמוסות חומ"ס,
מאיטה באופן קיצוני את התנועה בציר המרכזי בעיר התחתית, ו"באותה הזדמנות"
מעלה באופן קיצוני את רמות הרעש וזיהום האויר, באזור שכולנו שואפים להשביח,
לשקם ולאכלס מחדש.
שאלתי:
א. מדוע לא נתיר תנועת משאיות, בקטע מצומת דולפין עד גשר פז, רק בלילה,
בשעות 2000 עד 0600?
הגבלה על תנועת המשאיות לירושלים, שמה קץ לתופעת השיירות, שהזכירו
כבר בארכן את השיירות ב-48. מדוע לא ניישם גם בחיפה פתרון, שיקל מאד על
החיים והתנועה בעיר, כמעט מבלי להכביד על תנועת המשאיות?
הכניסה הראשית לנמל היא בחוף שמן, והתנוע לדרום וממנו תוכל לעקוף את
חיפה ממזרח, דרך כביש 6 ו/או ואדי מילק.
ב. מדוע משאיות התבואה של הדגון, לא ייסעו דרך הנמל, במקום דרך העיר?
תהיה זו הקלה נוספת על עומסי התנועה בעיר התחתית, וגם תחילתה של הכנה
ליום המיוחל בו הנמל ייפתח סוף-סוף לעיר.
בברכה, שמואל גלבהרט
אדריכל ומתכנן ערים
יו"ר הירוקים של חיפה במועצת העיריה