כחלק מהאסטרטגיה של נמל חיפה להגדלת היכולות בתחום המטען כללי, אמש (ה' 23/2/23) הגיעו לישראל באוניה שניים מחמשת המנופים החדשים שהוזמנו לנמל. שלושה נוספים יגיעו באמצע 2023.
המנופים, שהגיעו על סיפונה של האוניה Svenja, ייפרקו בשלושת הימים הקרובים ברציף קישון מערב, שם גם יפעלו לאחר שעבודות התשתית הנרחבות ברציף יושלמו.
מדובר במנופי חוף בעלי זרוע כפולה Double-Jib, והם בעלי כושר הרמה מכסימלי של 50 טון,
ובעלי רדיוס מכסימלי של 34 מטר.
המנופים תוכננו ויוצרו על ידי חברת Kocks Ardelt הגרמנית, המובילה בעולם בתכנון ויצור של מנופים מהסוג הזה.
כאמור, מדובר במשלוח ראשון של 2 מנופים מתוך 5 שהוזמנו, בפרויקט שעלותו מוערכת בלמעלה מ-100 מיליון שקלים.
יש לציין שמלבד עבודות התשתית והמנופים החדשים בקישון מערב, נמל חיפה מפעיל בחודשים האחרונים שלושה מנגשים למטען כללי גם ברציף קישון מזרח, לשם הועברו שלושה מנופים מקישון מערב. בנוסף, מנופי זרוע למטען כללי הועברו מהרציף המערבי של הנמל לחלקו הצפוני של רציף המכולות המזרחי והם אמורים להתחיל לעבוד גם כן עם מטען כללי בחודשים הקרובים.
בנמל חיפה מציינים שהעיכוב בפתיחת הנמל הסיני ונמל הדרום מנע מעבר משמעותי יותר לטיפול במטען כללי כבר השנה, אבל בשנים הבאות, חלק ניכר מרציף המכולות המזרחי יוסב לטיפול במטען כללי, כמו גם הקצאת כוח אדם גדול יותר לטיפול במטען הכללי. כך שהעלייה שנרשמה השנה בטיפול במטענים כלליים צפויה לגבור.
ישנם מנופי נמל ישנים עם קורוזיה לא מטופלים יש כראוי
לחשוש מסכנות בהפעלתם .
עדיף לבדוק בדיקות היתעייפות המתכת
ברשיון ההפעלה של המנופים יש להקפיד לציין כי הם יפורקו מיידית באם יפריעו למסלול שדה התעופה. לא סתם זול יותר לרכוש מנופים גבוהים מאשר מנופים נמוכים .
העיקא שהעם מרוצה והמחירים יירדו כשסבתא שלי תקום מהקבר…
לפני הפרטת הנמל היו בנמל פועלים עם שכר גבוה, לאחר הפרטת הנמל יהיו פועלים עם שכר נמוך.
דרוג העיר יירד מבחינה חברתית.
מה זה נותן לאזרחים כלכלית וכולי
זה מגדיל את ההכנסות של הטייקונים, אלה שנתניהו משרת כבר 30 שנה על חשבון האזרחים (כן, יוקר המחיה = תאוות בצע בלתי נשלטת כלפי לקוחות שבויים, בהיעדר תחרות בישראל).