מחלף אלנבי נפתח. הגולשים מתמלאים תקווה כי כעת ייפתח גם מועדון הגלישה, אשר נסגר בשנת 2010, על מנת לאפשר את השלמת המחלף
"הוסר המצור מעל שכונת בת גלים בחיפה"כך אמר הבוקר ראש העיר חיפה יונה יהב, בטקס חנוכת מחלף אלנבי המחבר בין שד' ההגנה בכניסה הדרומית לחיפה, עם רח' אלנבי ועם שכונת בת גלים.
יהב, הוסיף כי "מדובר ברגע היסטורי לראשונה מאז הקמת השכונה בשנת 1922 מתאפשרת כניסה ויציאה נוספת המשפרת לא רק את איכות חייהם של התושבים אלא ויותר מכל מגבירה את הביטחון והבטיחות שלהם".
כ – 40 מיליון ₪ הושקעו בהשלמת המחלף. תכנון המחלף בוצע תוך התחשבות מלאה בנוף המקומי המשתלב עם הים. התכנית אושרה ע"י הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (הולחו"ף) ואושרה ע"י המשרד להגנת הסביבה.
ברמפת העלייה והירידה מהמחלף נתיב אחד לכל כיוון והוא ישמש כאמור לכניסה ויציאה מבת-גלים. התנועה הנכנסת לבת-גלים תרד מהמחלף ישירות לרח' העלייה השנייה ומשם לבת-גלים. השימוש במחלף החדש מיועד לכלי רכב פרטיים ותחבורה ציבורית. השימוש במחלף אסור למשאיות שימשיכו לעבור במחלף דולפין בלבד.
הפרויקט משלב פעילות גולשים באזור ומייצר שטחי דשא לשירות הציבור בכלל והגולשים בפרט. עבודות הפיתוח הסביבתי בפרויקט מהוות חלק מרצף של טיילת ושבילי אופניים המתחילים בשכונת בת גלים וממשיכים דרומה דרך פארק שקמונה, פארק הכט, חוף הכרמל, חוף דדו, חוף הגולשים.
כמו כן כללו העבודות בין היתר התקנת רמזורים בחיבור העליון של הגשר למחלף אלנבי, הצבת מעקות בטון וברזל, התקנת מערכות תאורה וחשמל, צנרת ניקוז, קווי מים ומובל ביוב ראשי ברח' יוברט המפרי בבת גלים. בהמשך יושלמו עבודות הפיתוח הנופי וכאמור הקמת מועדון הגלישה.
אבישי כהן מנכ"ל יפה נוף: "השלמנו את העבודות בפרויקט הכשרת ציר ראשי בין המחלף ועד כיכר צים, פרויקט שיהפוך את שכונת בת גלים לנגישה יותר וישפר את איכות חייהם של התושבים ושל המגיעים באלפיהם מידי יום דרך צומת דולפין".
מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי: "עיריית חיפה מהווה דוגמה לביצוע פרויקטים תחבורתיים. בשנים האחרונות בוצעו בעיר שורה של פרויקטים מהגדולים בארץ ובהם מנהרות הכרמל, כגביש הגיבורים ועוקף קריות. כל אלה משפרים לא רק את איכות החיים אלא גם תורמים לבטיחות ולפיתוח התיירותי של האזור".
ראש העיר ברך באמצעות המנכ"ל את השר ישראל כ"ץ והוסיף כי ההנהגה היציבה של משרד התחבורה מאפשרת הובלת מהלכים תחבורתיים בעלי היקף עצום אשר מטביעה את חותמה על מפת התחבורה בישראל לשנים הבאות.
יהב, הוסיף כי "מדובר ברגע היסטורי לראשונה מאז הקמת השכונה בשנת 1922 מתאפשרת כניסה ויציאה נוספת המשפרת לא רק את איכות חייהם של התושבים אלא ויותר מכל מגבירה את הביטחון והבטיחות שלהם".
כ – 40 מיליון ₪ הושקעו בהשלמת המחלף. תכנון המחלף בוצע תוך התחשבות מלאה בנוף המקומי המשתלב עם הים. התכנית אושרה ע"י הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (הולחו"ף) ואושרה ע"י המשרד להגנת הסביבה.
ברמפת העלייה והירידה מהמחלף נתיב אחד לכל כיוון והוא ישמש כאמור לכניסה ויציאה מבת-גלים. התנועה הנכנסת לבת-גלים תרד מהמחלף ישירות לרח' העלייה השנייה ומשם לבת-גלים. השימוש במחלף החדש מיועד לכלי רכב פרטיים ותחבורה ציבורית. השימוש במחלף אסור למשאיות שימשיכו לעבור במחלף דולפין בלבד.
הפרויקט משלב פעילות גולשים באזור ומייצר שטחי דשא לשירות הציבור בכלל והגולשים בפרט. עבודות הפיתוח הסביבתי בפרויקט מהוות חלק מרצף של טיילת ושבילי אופניים המתחילים בשכונת בת גלים וממשיכים דרומה דרך פארק שקמונה, פארק הכט, חוף הכרמל, חוף דדו, חוף הגולשים.
כמו כן כללו העבודות בין היתר התקנת רמזורים בחיבור העליון של הגשר למחלף אלנבי, הצבת מעקות בטון וברזל, התקנת מערכות תאורה וחשמל, צנרת ניקוז, קווי מים ומובל ביוב ראשי ברח' יוברט המפרי בבת גלים. בהמשך יושלמו עבודות הפיתוח הנופי וכאמור הקמת מועדון הגלישה.
אבישי כהן מנכ"ל יפה נוף: "השלמנו את העבודות בפרויקט הכשרת ציר ראשי בין המחלף ועד כיכר צים, פרויקט שיהפוך את שכונת בת גלים לנגישה יותר וישפר את איכות חייהם של התושבים ושל המגיעים באלפיהם מידי יום דרך צומת דולפין".
מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי: "עיריית חיפה מהווה דוגמה לביצוע פרויקטים תחבורתיים. בשנים האחרונות בוצעו בעיר שורה של פרויקטים מהגדולים בארץ ובהם מנהרות הכרמל, כגביש הגיבורים ועוקף קריות. כל אלה משפרים לא רק את איכות החיים אלא גם תורמים לבטיחות ולפיתוח התיירותי של האזור".
ראש העיר ברך באמצעות המנכ"ל את השר ישראל כ"ץ והוסיף כי ההנהגה היציבה של משרד התחבורה מאפשרת הובלת מהלכים תחבורתיים בעלי היקף עצום אשר מטביעה את חותמה על מפת התחבורה בישראל לשנים הבאות.
| כתבות נוספות על גלישה בערוץ של ירון כרמי: