יו"ר ועד שכונת הדר, אליעזר הברמן, שלח מכתב לראש העירייה, יונה יהב, בעקבות פניות רבות לוועד עם השבתת פעילותה של הכרמלית בחיפה. במכתבו כותב הברמן כי "לוועד הדר הגיעו פניות בעניין השבתת הכרמלית, דבר שנעשה בצורה פתאומית. בהתחלה הודיעו לציבור כי פעילות הכרמלית תחודש בסוף מרס ועתה מתברר כי הפעילות תחודש רק תוך מספר חודשים. לציבור יש הזכות לדעת מה קורה עם אחד מעורקי התחבורה המרכזיים בעיר, המהווה את אחד מסימני ההיכר הבולטים של העיר חיפה".
לטענת הברמן, "ציבור שלם משתמש בכרמלית ובכך מונע עומס באוטובוסים וכן שימוש מיותר ברכבים פרטיים. מעבר לכך, עבור תיירים הבאים לחיפה, מהווה הכרמלית סוג של אטרקציה שלא קיימת בשום מקום אחר בארץ. מדוע אפוא נמנע השימוש בה? מתי תחזור הכרמלית לפעולה? חשוב לתת לציבור מידע ברור ומהימן בנושא הזה".
הברמן מסכם באומרו כי "רוב תחנות הכרמלית נמצאות בהדר או בעיר התחתית ומשרתות ציבור שלם אשר גר או עובד באזור. יש למצוא פתרון מהיר ככל הניתן להפעלתה מחדש של הכרמלית בפרק זמן קצר ככל הניתן. זהו אינטרס עליון של תושבי העיר חיפה ושל הנהגת העירייה. אני חושש ממצב בו ההשבתה תהיה ארוכה מהצפוי ושוב נחזה ברכבת תחתית שאינה עובדת בשל תקלות טכניות שבכל עיר אחרת בעולם היו מתוקנות תוך זמן קצר".