ועדת הכספים אישרה את דרך הפרטת חברת נמל חיפה ודרשה לשלב את עיריית חיפה בשלבים השונים של ההליך
הוועדה דרשה מחברת נמל חיפה ורשות החברות הממשלתית, לשלב את עיריית חיפה בשלבים השונים של ההליך.
ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה את דרך הפרטת חברת נמל חיפה.
במהלך שני דיונים שקיימה הוועדה בנושא, עלו טענות שונות מצד עיריית חיפה, בעיקרן בנוגע לעתיד חזית הים העירונית וסביבתה, ולאי מעורבותה בהליכים השונים. במסגרת המהלך ימכרו 100 אחוז ממניות החברה, כאשר החברה הרוכשת תוכל לפעול כנמל עד לשנת 2054.
נוכח חילוקי הדעות, דרשה הוועדה מהצדדים, בהם חברת נמל חיפה ורשות החברות הממשלתית, לשלב את עיריית חיפה בשלבים השונים של ההליך. לבקשת יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני נקבעה רביזיה על ההצבעה, עד לפגישה שיקיים עם השר דודי אמסלם, האמון על רשות החברות.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני:
אני מבין את דאגת העירייה והעומדת בראשה, נוכח האירועים השונים בנמל חיפה לאורך השנים. אני דורש את עדכונם ככל שהדבר ניתן מבחינה חוקית, אני מזכיר שתצטרכו להגיע לכאן לאישור נוסף בעוד מספר חודשים ונבחן את ההתנהלות.
ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם:
מתנהלת בשטח פעילות מסוכנת למדינה, שעוד מתגברת. ראינו שכמות הדלק הולכת לגדול, שהפעילות של החומרים המסוכנים הולכת לגדול, ואנחנו רוצים להיות חלק מכל התהליך, לא רק מחלקו.
תושבי חיפה יהיו חשופים אך ורק לתשלומים עבור השותפות בנמל (ראה ערך איצטדיון סמי עופר).
היזם שייבחר ישלשל את ההכנסות לכיסו ואת ההוצאות לכיס העיריה ותושביה.
עוד לא למדתם את זה????
מי שגר בעיר התחתית וסביבת רחוב הנמל צריך לדעת על הסכנות הקשות הצפויות מפעילות כימיקלעם ואחסון חומרים דליקים מסוכנים ביותר ותוספת שתי מסילות עם חשמול קרינה אלקטרו מגנטית וסכנה אדירה מרכבות שינוע חומ"ס עשרות מטרים מרחוב הנמל. העירעיה חייבת לפרסם בשקיפות מלאה את הסכנות הקשות והיומיומיות האלו
מה שברור הוא שרבים מהעסקנים שבחשו בקדירה, יפיקו מכל הקומבינציות כספים לכיסיהם ! והשאלה שמתבקשת מי הם, וכמה קיבלו !
שאלתי גם מכווונת בנוסף גם לסגירת הדיל עם הנמל הסיני.
סוף סוף עשו את ההפרטה.
למי מכרו הפעם? חותכים את המדינה שלנו לחלקים, ומוכרים לידיים פרטיות, אפילו לא תמיד לכל המרבה במחיר. מה יהיה?