2. הן מנדי זלצמן מנהל נמל חיפה והן שוקי סגיס מנהל נמל אשדוד אמרו כבר שאין שום צורך בנמל BOT (פרטי) חדש…הם מתחייבים להכפיל את רמת השינוע של מטענים ברציפים הקיימים לאור הצרכים של המדינה ב- 20 השנה הבאות…הם מדגישים שהקמת רציפי ה- BOT בעלות של מעל מיליארד שקל נועדה רק לדבר אחד- שבירת כוחם של הועדים החזקים בנמלים ולא משרתת צרכים אמיתיים של מדינת ישראל. את חנ"י, עיריית חיפה וכנראה גם משרד התחבורה זה בכלל לא מעניין הם בשלהם- בריצת אמוק להשתלטות על כל חלקה פנוייה במפרץ למען מטרה שטרם אושרה, כלל לא ברור אם היא נחוצה ותוך פגיעה בכל תוכנית קיימת לשיקום המפרץ ואזור פארק הקישון.
3. כחלק מהמניפולציות לכאורה של חנ"י, ובגיבוי מנכ"ל עיריית חיפה וראש העירייה, כורכים עתה כל פיתוח עתידי של חיפה ובעיקר פתיחת הנמל המערבי לציבור- עם התקדמות הקמת הנמל המזרחי. זהו תרגיל ידוע שמשרד התחבורה עשה כבר בעבר בהקשר למינהרות הכרמל. אז הבטיחו בהסכם חסוי ליזמים הפרטיים של המינהרות שלא יבוצע שום פרוייקט תחבורה בציר חורב, כל זאת כדי לשמור על האינטרסים שלהם כבעלי כביש אגרה (ציר המינהרות). והנה עם הנמל אותו סיפור: מונעים בהווה פתיחה של הנמל המערבי ואף את פינוי בה"ד חיל הים, כדי שכולנו נדרוש בגרון ניחר ונתחנן שיקימו כבר את הנמל המזרחי, וכך נשחרר את חיפה מעונשם של הנמל הישן, הפולינום, הנמל הצבאי והבה"ד.
4. כדי לאמת את העובדה שניתן להכפיל את כושר השינוע של הנמל הקיים (אם ישתמשו בשטח של כרמל א' ואולי גם כרמל ב' בלבד), כדאי שיבדקו איך נמלים קטנים יחסית בחו"ל, לדוגמא: נמל הונג-קונג (קצת יותר גדול מחיפה) , משיגים תפוקה משולשת בהשוואה לנמל חיפה. אז בשביל מה לזרוק הון תועפות על פיתוח נמל מזרחי מיותר?
ואיפה הציבור? איפה התקשורת? כל המידע הזה מוסתר מהציבור…הציבור ניזון ממידע שטחי ובד"כ רק שומע את הסיסמאות: "פיתוח הנמל המזרחי הוא האינטרס הכי חשוב של חיפה, ויספק אלפי מקומות עבודה…" ועוד שקרים שניתן בקלות להפריכם ולחשוף את האינטרסים האמיתיים מאחריהם. כאשר גורמים המעורים בפרטים חושפים את הפגיעה הסביבתית של הנמל הפרטי המזרחי, שנראה מיותר ב- 20 השנים הבאות , ישר מציגים אותם כ"עוכרי ישראל" ו"מחבלים בצמיחתה של חיפה" ומסיתים נגדם את ראשי הארגונים הכלכליים בחיפה, שגם הם לא לומדים את הנושא לעומקו ומגיבים בשטחיות ורדידות. כך קרה כשראש עיריית חיפה- יונה יהב איים בפרהסיה על מנכ"ל רשות הקישון, שרון ניסים כי ידאג לפטר אותה, כל זאת כי היא העזה להגן על האינטרס פארק הקישון מול הדורסנות של חנ"י..
ירון חנן- חבר מועצת העיר
"הירוקים של חיפה"
חברי ירון חנן כותב במאמרו, בלשון הווה, כי חנ"י משתלטת על שטחים באזור הקישון, פוגעת מיידית בסביבה, וגו'.
למען הדיוק, וכדי למנוע דמורליזציה בקרב שוחרי הסביבה האיכותית והייחודית של מרחב הקישון: חנ"י רק מנסה להשתלט על השטחים. הגשנו ערר, ואנו מקוים לסכל את התכניות המהוות איום על הריאה הירוקה/כחולה של מטרופולין חיפה. מאת שמואליק גלבהרט, יו"ר הירוקים של חיפה במועצת העיריה.
אני מציע לירון חנן מסיעת הירוקים ולשאר הסיעות שמובילות את העניין הזה לא לשבת ולהמתין לחנ"י ולכל מיני ועדות.
צריך לשבת עם מתכננים ולייצר תוכנית חלופית של פיתוח הנמל לצד פינוי המעגנה – להראות איך אפשר לוותר על שטח נמל התעופה
ושטחים אחרים לטובת הנמל וכמה שטח זה יוסיף לו, לעשות תוכנית לפיתוח כל שטח המעגנה לתיירות ונמל אזרחי ומלונות – להציג אותה
באתר ובפרסום לציבור בחיפה ולמקבלי ההחלטות כדי להעמיד את הנמל בפני עובדה שיש תוכנית אחרת שמוסכמת על הציבור בחיפה
ושהוא דורש לקדם אותה במקום ההשתלטות המיותרת על שטחים לצורכי נדלן או שגעות גדלות של ועד הנמל.
כוונתי הייתה לעיתונות הכלכלית, מדורי תשתיות ונדלן.
יש פה סיפור רציני של הונאה וסילוף הנתונים אם הדברים שפורסמו נכונים.
זה מצטרף לכך שהממשלה לא אישרה את תמ"א 30 בגלל לחץ הנמל והתעשיינים.
עיריית חיפה אפילו לא מגיבה לכתבות האלו, כנראה גם היא בכיסם.
אז מה נותר??
[quote="ירון חנן":2px6khz9]ואיפה הציבור? איפה התקשורת?
ירון חנן- חבר מועצת העיר
הופ ! הנה אנחנו!
תביאו אינפורמציה ותקבלו חשיפה. האתר הזה נועד כדי לשרת את ציבור החיפאים
תודה לחבר מועצת העיר ירון חנן על המידע שהוא חושף כאן בפני הציבור !!!
עורך "חי פה"
כשנערך דיון בשיתוף הציבור על תכנית המתאר של חיפה אזי דנו גם על מקומו של הנמל בנוף החיפאי.
בדיון זה השתתף אחד המנהלים הבכירים של הנמל ואת דברו אסכם במספר נקודות:
נמל נמדד במהירות פריקת המטענים והטענתם. וככל שמהירות הפריקה גבוהה יותר אזי זמן השהות של אניית המטען קטנה ואזי הרווחים גדלים.
לצורך פריקת מטען מהירה הנמל לא דורש שטחי אחסון סמוכים לשטח הנמל אלא נדרש מערך יעיל ומשומן של שינוע.
לפי אותו מנהל בכיר ומקצועי נמל חיפה יכול להשתמש בשטחי אחסון באדמות עמק יזרעאל שאין להן כיום כל שימוש.
לצורך זאת יש להכשיר ולפתח את כביש דשנים כדי לשנע במהירות את המטענים שנפרקו ואין צורך להשתמש בשטחי המפרץ לאחסון.
כל זאת אמור להיות רשום בפרוטוקול הדיון שנערך ביוזמת ובחסות העירייה.
מנכ"ל העירייה וראש העירייה ראוי שגם יקראו את הפרוטוקולים של הדיונים הללו ויווכחו לדעת שאין רק אמת אחת.
אני נוטה להאמין שמי שיושבים בחנ"י הינם אנשי מקצוע, שעקרונות אלו של ניהול יעיל של נמל שאינו
מתבסס על גודל הנמל אלא על יעילות העבודה והשינוע, נהירים וידועים להם.
ואם אנשי חנ"י עדיין מתעקשים על רצונם לשים את ידם על שטחים אלו אז עולה השאלה מדוע?
ואני משערת שהתשובה לכך הינה ערכה הנדל"ני של הקרקע ולאו דווקא כעתודות קרקע לפיתוח הנמל.
תפקידם של אנשי חנ"י לפתח ולמקסם את רכושם ורווחיהם ולכן אנו לא יכולים לבוא אליהם בטענות
שצרכי הציבור נפגעים בשל רצונות ההשתלטות שלהם.
הם לא חייבים לנו כלום אבל ראש העיר כן חייב לנו! .ואנו יכולים גם יכולים לבוא לטענות למי שנבחר
על ידנו ותפקידו לדאוג לצרכים של התושבים ולרווחתם ולא לדאוג לאנשי חנ"י ולהיות מנווט על-ידם.
ראש העירייה שלנו יזכר בפנתיאון ראשי הערים כראש העיר שעשה הכי הרבה טעויות ושיקולים תמוהים, וכן כראש עיר שגורמי חוץ יכלו לעשות עמו כרצונם וכדבריהם. נראה שראש העיר העמיד את עצמו לתפקיד זה כדי לקדם מגזרים אינטרסנטים והכל במסווה ובמתק שפתיים שתושבי העיר חשובים לו. מילים והצהרות לחוד ומעשים לחוד.
במערכות השיקולים הגורליים לעתיד העיר עושה ראש העיר כמעט כל טעות אפשרית ומעשיו אינם מעידים שטובתנו כתושבים לנגד עיניו.