עדכון לשעה 18:20: האירוע הסתיים ללא נפגעים, לאחר שלוחמי האש סגרו את השסתום הדולף.
ההודעה המקורית:
ברגעים אלה (יום ד', 18/7/2018, 17:30) התקבלה במערכת חי פה ידיעה מלוחמי האש על דליפה קטנה מאד של חומר מסוכן ביותר, מסוג "ברום", בנמל חיפה. הדליפה משסתום של מיכל כמעט ריק, שחזר ממפעל לאחר ריקונו.
עוד נמסר לחי פה כי חמישה צוותי לוחמי אשף המתמחים בטיפול בחומרים מסוכנים ורכב ניטור, בפיקודו של סגן טפסר פיני סיסו, פועלים כעת בנמל חיפה, במסוף כרמל, באירוע דליפה של חומר מסוג "ברום" מספר או"ם 1744 מאיזוטנק המכיל כ-100 ליטר מהחומר.
הדליפה הינה משסתום הלחץ באיזוטנק. הצוותים מבצעים ניטור והמשך פעילות לפי ערכי הניטור.
ממפקד המשמרת נמסר כי:
"מדובר באיזוטנק כמעט ריק, בין 100-200 ליטר חומר , החברה המשלחת נמצאת במקום ומטפלת באירוע, אנחנו ממשיכים בפעולות ניטור"
מנמל חיפה נמסר לחי פה:
מדובר באיזוטנק שחזר ריק ממפעל. למרותו היותו ריק, נותר מעט ברום במיכל. בהתאם לנוהל המתקיים לפני הטעינה לאנייה, בוצעה בדיקה מקיפה של השסתומים. בבדיקה אותרה דליפה קטנה מאד משסתום. לוחמי האש לקחו שליטה על האירוע והוא הסתיים ללא נפגעים.
תגובת מרכז מחקר סביבתי חיפה:
דר רויטל גולדשמיד, מרכז מחקר סביבתי חיפה: ״ כבר בדוח שפיר, בעקבות מלחמת לבנון2, הומלץ לבחון את שינוע הברום ברכבות לחיפה. הברום המסוכן עושה את כל הדרך צפונה למטרות ייצוא והומלץ לשקול את שינועו דרך נמל אשדוד ואילת הקרובים יותר. אני לא רוצה לדמיין התפתחות אפשרית רב מימדית של דליפת ברום עם ייתר החומרים המסוכנים בנמל חיפה הנמצא באמצע בירת הצפון, תרחיש המוזכר בבחינת הסיכונים בדוח שפיר אשר עלול לפגוע באלפי אנשים.״