בטקס "עמית אקדמיה 2018" באקדמית גורדון:
הוענקה תעודת 'בית ספר עמית אקדמיה' לבית הספר רמות בחיפה.
האקדמית גורדון, הרואה ב"לומדים החדשים" של היום את אנשי ההוראה של המחר מעניקה לדור המורים החדש, כלים ודרכי הוראה חדשניות, בעזרתם יסייעו ללומדים לקחת חלק פעיל בבניית עתידם במסגרת פרויקט "עמית אקדמיה".
זו השנה החמישית לתכנית ההתנסות הייחודית, אשר החלה לפעול בבית ספר "רמות" הסמוך למכללה מתוך רצון לבסס קשרי אקדמיה שדה בדומה לבית חולים אוניברסיטאי. החל משנת 2015 פועלת התכנית במסגרת התוכנית הארצית אקדמיה-כיתה ובשיתוף עם הפיקוח במחוז חיפה והצפון.
הסטודנטים בתכנית הייחודית "עמית אקדמיה" מביאים את קידמת הטכנולוגיה לכיתות, והגננות והמורים נהנים ממשאבי המכללה- למידה בכיתת העתיד, התנסות בחדר הסימולציות, ביקורים בתערוכות ובכנסים ועוד. בנוסף, מרצים מן המכללה מגיעים במסגרת הפיתוח המקצועי של עובדי ההוראה.
בשבוע שעבר התכנסו לחגוג בטקס סיום חגיגי במכללה כל השותפים לתוכנית ההתנסות הייחודית "עמית אקדמיה": מנהלי בתי הספר, סגני מנהלים, מנהלות הגנים והסייעות, מקשרים, מורים מכשירים, וכמאה סטודנטים שסיימו את הכשרתם במסגרת התכנית.
במהלך הטקס, אותו הנחו ד"ר פני שמעוני, ראש מערך ההדרכה באקדמית גורדון וד"ר מירית שרון, המתאמת האקדמית של התכנית, הוענקה תעודת בית ספר 'עמית אקדמיה' לבית הספר רמות בחיפה המשתתף בתוכנית זו כבר שנה החמישית ברציפות.
מטעם המכללה נשאו דברים נשיא המכללה פרופ' יחזקאל טלר, ד"ר מסדה סטודני, דיקנית לימודי תואר ראשון, וד"ר פני שמעוני.
פרופ' טלר שהתכבד להעניק את התעודה לביה"ס רמות: "ישנה חשיבות רבה לתחושת השליחות, לצד מקצוע ההוראה כפרופסיה. אנו מעניקים ותורמים לדורות הבאים, זורעים כעת למען עתיד חדש- מקצועית, חברתית ואישית".
יעל סלומון, מפקחת כוללת ומפקחת הפיתוח המקצועי של עובדי הוראה במחוז חיפה, ציינה בדברי הברכה שלה את חשיבות התפקיד של המורים והגננות לעתיד כמובילי שינוי וכמעצבים את פני החברה בישראל.
מוקדם יותר באותו יום, נערך מפגש חגיגי לכל הסטודנטים שהתקבלו לתוכנית, שסרקו בעזרת הטלפונים הניידים ברקודים אשר הובילו לחמש אבני יסוד של תכנית עמית אקדמיה: חדשנות וטכנולוגיה לגוון דרכי ההוראה, למידת ומשוב עמיתים, מדריכה פדגוגית מובילה, יוזמות מיוחדות וימי שיא, וגאוות יחידה. כל אלה מיושמים בזכות השהות האינטנסיבית של הסטודנטים במסגרות ההכשרה והגשר של השותפות ההדדית שנוצר בין האקדמית גורדון לבין כל המסגרות החינוכיות המשתתפות בתוכנית.
בכניסה לאולם הוצבה תערוכת מיצגים אמנותיים בדו-מימד ובתלת-מימד שתיארו את משולש ההכשרה (סטודנט- גננת/ מורה- מדריכה מובילה), ובכך סיכמו שנה של פעילות ענפה ומעמיקה בתוכנית אשר הולכת ומתרחבת לקראת השנה הבאה.