בכל שבוע נהרג אדם בתאונת דרכים בצומת עירוני ב-2017 עליה של 20% מהשנה שקדמה לה. בחיפה נפגעו 221 בני אדם וארבעה נהרגו כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
עוד עולה, כי למעלה מ- 6,000 בני אדם נפגעו בצמתים עירוניים ב-2017 בתאונות דרכים מתוכם 389 נפצעו באורח קשה, וכי בממוצע של עשר השנים האחרונות, מדי שנה נפגעים למעלה מ-7,500 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים עירוניים, מתוכם בממוצע נהרגים מדי שנה 45 בני אדם ו- 330 נפצעים באורח קשה.
תל אביב מקום ראשון עם 906 נפגעים ב-2017 / חיפה מקום חמישי עם 221 נפגעים
- בתל אביב נפגעו 906 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר), חמישה בני אדם נהרגו.
- בירושלים נפגעו 722 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר), שני בני אדם נהרגו.
- בבאר שבע נפגעו 351 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר), אדם אחד נהרג.
- באשדוד נפגעו 287 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר), שלושה בני אדם נהרגו.
-
בחיפה נפגעו 221 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר), ארבעה בני אדם נהרגו.
- בחולון נפגעו 238 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר), אדם אחד נהרג
- בראשון לציון נפגעו 226 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר), שלושה בני אדם נהרגו.
- בפתח תקווה נפגעו 288 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר), שלושה בני אדם נהרגו.
- באשקלון נפגעו 202 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר), שני בני אדם נהרגו.
- בנתניה נפגעו 156 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2017 (חודשים ינואר-נובמבר, שבעה בני אדם נהרגו.
בעמותת אור ירוק מסבירים בכדי לצמצם את מספר הנפגעים בתאונות דרכים בצמתים ולהפחית את מספר ההרוגים בהם, יש מספר דרכים פשוטות לשיפור תשתית הצומת:
-
התקנת מעגל תנועה בצומת המסייע בריסון מהירות הנסיעה ומביא את הולכי הרגל לחצות את הכביש בשני מעברי חציה קצרים במקום באחד ארוך.
-
הוספת רמזור בצומת המחייב עצירה מוחלטת ומאפשר מעבר בטוח להולכי הרגל.
-
משרד התחבורה צריך לבדוק שהצמתים מוארים היטב על מנת לאפשר לנהגים ולשאר משתמשי הדרך ראות טובה גם בשעות החשכה על מנת שיוכלו להבחין בנהגים האחרים, בהולכי הרגל וברוכבי האופניים.
-
בנוסף יש לוודא כי בקרבת הצומת קיים שילוט המתריע בפני הנהג על התקרבות לצומת.
מנכ"ל העמותה ארז קטיה:
"כדי למנוע הרוגים ונפגעים נוספים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך לטפל בצמתים בערים ובכבישים הבין עירוניים. כניסה לצומת לא חייבת להיות סכנה למשתמשי הדרך. רשימת הצמתים האדומים ידועה ולכן חייבים כבר מחר בבוקר להתקין מצלמות אור אדום בצמתים הרמזורים ולהתקין מעגלי תנועה, רמזורים ופסי האטה באותם צמתים אדומים ומסוכנים. כל אלה יוכלו לסייע בהפחתת התאונות, בצמצום מספר הנפגעים ובמניעת ההרוג הבא".