העליה להדר דרך ציר אבן גבירול תחסם מהיום (יום א') למשך שלושה שבועות, לקראת פתיחת הציר לתנועה מלאה בשני נתיבים לשני הכיוונים
ציר אבן גבירול, שעלות הקמתו כ- 150 מש"ח, מוביל תחבורה פרטית להדר וממנה. ראש העיר יונה יהב: "אנחנו פועלים מתוך התחשבות בשיפור איכות חיי התושבים". מאז פתיחתו החלקית של ציר אבן גבירול, הוא מהווה חלופה מצוינת לרחובות החלוץ והרצל העמוסים ומאפשר גישה נוחה ומהירה למרכזים החשובים בהדר.
ביום ראשון בערב, ה-12.6.11, תחסם העליה להדר דרך רחוב אבן גבירול למשך שלושה שבועות, כדי לאפשר את סיום העבודות לפתיחתו המלאה של ציר תנועה זה בשני נתיבים לשני הכיוונים. בזמן העבודות תתאפשר העלייה באבן גבירול לשוק תלפיות וכמו כן יישאר פתוח לתנועה ציר אבן גבירול בירידה מהדר לכיוון העיר התחתית והיציאה מהעיר מזרחה.
רחוב אבן גבירול הינו דרך ראשית המחברת בין העיר להדר. הכניסה לרחוב היא בצומת נתן אלבז וחטיבת גולני (ליד מטה המשטרה) והנסיעה היא לכיוון מערב לשוק תלפיות ומרכז הדר. דרך זאת מהווה חלופה נוחה, מהירה וקלה לתנועה הרבה המגיעה להדר, וכבר עם פתיחתה החלקית ב-2009 הורידה את עומס התחבורה הפרטית מרחובות הרצל והחלוץ בהם מבוצעות עבודות לסלילת מסלול המטרונית.
אבן גבירול הוא ציר חדש לתנועת כלי רכב פרטיים, ביוזמת עיריית חיפה ומשרד התחבורה, שסלילתו מבוצעת באמצעות חב' יפה נוף, בעלות של כ- 150 מש"ח.
שלב ב' בו החלה התנועה לזרום באוקטובר 2009 הינו רק מסלול אחד לכל כיוון מתוך השניים המתוכננים. המסלול הנוסף בשני הכיוונים ייפתח לתנועה עד סוף השנה, עם סיום העבודות להעתקת הרבנות ושיפוץ בנין הרבנות הישן.
יונה יהב ראש העיר חיפה ציין כי זהו ציר דו מסלולי דו כיווני המיועד לכלי רכב פרטיים, שיוכל להכניס ולהוציא בקלות ובמהירות תנועה משכונת הדר ואליה, "אנחנו פועלים מתוך התחשבות בשיפור איכות חיי התושבים. ציר אבן גבירול יהווה חלופה מצוינת לנוסעים בכלי הרכב הפרטיים ובכך יתפנו צירי התנועה ברחובות הראשיים בהדר לתחבורה ציבורית בעיקר ולמטרונית".
אבן גבירול הוא עורק תנועה חדש ממזרח המטרופולין אל לב הדר. יתרונותיו של פרויקט זה הם שיפור הגישה לכלי רכב פרטיים להדר וממנה, הקלת עומס התנועה ברחובות הראשיים של שכונת הדר (הרצל, הנביאים, החלוץ) וגישה נוחה יותר לאזור החניונים. הפועל היוצא מיתרונות אלו הוא שניתן יהיה להקצות שטחים נרחבים יותר להולכי רגל ולשפר את מערך התחבורה הציבורית לאזורי המסחר.
עד סוף השנה, עם סיום הפרויקט ופתיחתו המלאה של הציר בשני מסלולים לשני הכיוונים, יופנו כלי הרכב הפרטיים לנסיעה מהירה וישירה להדר דרך ציר אבן גבירול. כפועל יוצא ניתן יהיה להכניס את המטרונית – התחבורה הציבורית החדשה והמתקדמת – להדר.
בשלב הראשון בפרויקט אבן גבירול, שהסתיים ב-2007, נפתח לתנועת כלי רכב הקטע בוואדי סאליב, בין מורדות הדר הכרמל לבין אזור השוק הסיטונאי. חברת יפה נוף החלה בביצוע שלב זה בשנת 2001 והוא הסתיים כעבור שש שנים, בעלות של כ- 50 מיליון ₪. זהו קטע כביש דו מסלולי, דו נתיבי. בקטע זה הושקע רבות בפיתוח ובשיקום הנופי, לרבות שימוש נרחב באבן טבעית.
השלב השני בפרויקט אבן גבירול, שנפתח לתנועה באוקטובר 2009, בעלות מוערכת של כ- 50 מיליון ₪, הוא המשך הכביש לכיוון מזרח בואכה ואדי רושמייה ולכיוון היציאות המזרחיות מחיפה (הצ'ק-פוסט, נתיבי המפרץ).
במסגרת השלב השלישי והאחרון של הפרויקט נבנו מדרכות חדשות, נסלל כביש דו מסלולי דו נתיבי, הותקנו מערכות תת-קרקעיות חדשות – ביוב, ניקוז ומים, כבלי החשמל הוטמנו בקרקע, הוקמה מערכת תאורה חדשה, נעשו עבודות פיתוח ושיקום נופי וגוננו אזורים נרחבים לאורך הפרויקט. פרויקט אבן גבירול קיבל תשומת לב מיוחדת מצד עירית חיפה, חב' יפה נוף ומשרד התחבורה. עובדה זו באה לידי ביטוי ברמת גימור גבוהה מאוד, בשימוש בחומרים ואביזרים ייחודיים ושונים מאוד בהשוואה לפרויקטים אחרים (שימוש באבן טבעית, מעקות ייחודיים ועוד).
ציר אבן גבירול, המקשר את שכונת הדר עם העיר התחתית ומבואותיה הצפון-מזרחיים של חיפה נפתח הבוקר (יום שני, 11.7) מחדש לתנועה בשני הכיוונים.
לפני כשלושה שבועות נסגר ציר העלייה להדר על אבן גבירול, לצורך ביצוע עבודות להרחבתו של הכביש. הבוקר נפתח הציר לתנועה לשני הכיוונים – להדר ולעיר התחתית.
עד סוף ספטמבר יסתיימו כל העבודות סביב ציר אבן גבירול בחיפה ויהיו בו שני נתיבי נסיעה לכל כיוון ויעבור מעליו גשר להולכי רגל, שיאפשר מעבר בטוח וזמין להולכי רגל המבקשים לחצות את ציר אבן גבירול.