(חי פה) – עשרות ילדים נפגעו בחיפה בשנת 2023 בתאונות דרכים. עמותת אור ירוק מביאה אליכם את הנתונים המלאים.
מעמותת אור ירוק נמסר לחי פה תאגיד החדשות:
35 ילדים (0-14) נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. הנתונים מתפרסמים לרגל יום הילד הבין לאומי שחל ב-20 בנובמבר. כמו כן, שנת 2023 משלימה שנה שלישית ברציפות של עליה בילדים ההרוגים בתאונות דרכים ובהשוואה לשנת 2022 נרשמה עליה של 21% במספר הילדים ההרוגים. 1,792 ילדים נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2023 – חמישה ילדים שנפגעו בממוצע בכל יום.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק:
מסוכן להיות ילד במדינת ישראל. בכל שנה כיתת לימוד שלמה נמחקת מנוף חיינו. אסור לנו לקבל באדישות את הנתונים הקשים הללו כאילו מדובר בגזירת גורל. אין דבר שיותר יקר לנו מהילדים שלנו ולכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להוביל תכנית לצמצום ההיפגעות שלהם בכבישים. רוב הילדים נהרגים כהולכי רגל ולכן להפחתת מהירות הנסיעה יש חשיבות מכרעת ביכולת שלהם לשרוד תאונה או ביכולת של הנהג לעצור בזמן חירום. ברחובות הסמוכים לבתי ספר, גני ילדים ופארקים ציבוריים יש למתן את מהירות הנסיעה, זו האחריות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וראשי הערים. בפעולות פשוטות וזולות ניתן למנוע את הפגיעה הבאה בילד.
70% מהילדים ההרוגים – בתחום העירוני
24 ילדים בגילאי 0-14 נהרגו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים בשנת 2023, השנה הקטלנית ביותר בעשור האחרון ביחד עם שנת 2014. זו השנה השנייה ברציפות שבה נרשמת עליה במספר הילדים ההרוגים בתחום העירוני ועליה של 26% בהשוואה לשנת 2022. התחום העירוני מרכז אליו כ-70% מכלל הילדים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023. בנוסף לכך, 1,003 ילדים נפגעו בתאונות דרכים בתחומי הערים בשנת 2023 מתוכם 173 נפצעו קשה.
עשרות ילדים נפגעו בחיפה
- 49 ילדים בגילאי 0-14 נפגעו בתאונות דרכים בחיפה בשנת 2023, אחד נהרג ואחד נפצע קשה. 656 ילדים נפגעו בתאונות דרכים בעיר בעשור האחרון, ארבע נהרגו ו-48 נפצעו קשה.
ילדים הם קבוצה פגיעה של משתמשי דרך, פעמים רבות חסרי כישורים ויכולת להבנה מלאה של כללי ההתנהגות בדרך. האחריות על ביטחונם, כמו בתחומים רבים אחרים, מוטלת על כתפינו. יש להפחית את מהירות הנסיעה המרבית המותרת בסביבת בתי ספר ובאזורי מגורים, לבנות ולפתח אזורי משחק בטוחים, לשפר את רמת הבטיחות בדרכים המובילות לבתי הספר ולבצע הפרדות פיזיות של תנועת כלי רכב דו-גלגליים.
כדי להגן על ילדים בכל הגילאים יש לשקוד על פיתוח התקני ריסון המותאמים לגובה ולמשקל הילד – מושבי בטיחות ובוסטרים. יש לבצע אכיפה של חבישת קסדות בקרב רוכבי אופניים יחד עם ליווי הסברתי. חשוב להקפיד על קיום חינוך לזהירות בדרכים במערכת החינוך בכל הגילים. לחינוך לזהירות בדרכים בגילאים הצעירים יש חשיבות רבה בהטמעת הרגלי התנהגות דרך בטוחה, שישרתו את הילדים בכל חייהם. כלל ההמלצות מקבלות משנה תוקף כשמדובר באוכלוסייה הלא-יהודית. אכיפה משמעותית, הסברה, הכשרה וחינוך לבטיחות בדרכים, הם גורמי מפתח בהקשר זה. הכרחי לנקוט פעולה מיידית ונמרצת לשיפור הבטיחות במגזר הלא-יהודי בכלל, ובקרב ילדים בפרט.