מספר טובעים בחוף מרידיאן בים הסוער – 16/7/24

עדכון לבוקר יום ד׳, 17/7/25: הבוקר נמשכו הסריקות באזור חוף...

יאיר וויטסון בן ה-13, תושב חיפה מצא טבעת בת כ-1,800 שנה בכרמל

(חי פה ארכיאולגיה) טבעת בת כ-1,800 שנה, שעליה חריתה...

רכבת הלילה לחיפה לא עוצרת בתחנה

(חי פה) - תושבים המתגוררים בשכונות בת גלים וקריית...
באנר חברה כלכלית 100724
באנר חזית הים רחב
באנר גורדון 240624
באנר מוזאוני חיפה 140724
באנר קריית אתא קיץ 2024
באנר מוזאוני חיפה 140724
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724

ילדים, שירים ואבטיחים במקום לימודים ביום העצמאות

בית הספר עין הים יורד לים מחצלות נפרשו על החוף,...

הציור שנגע בחיים ובשכול

בכתבה קודמת הבאנו את סיפורה של מגי רום, אמנית...

שובו של התמנון רב הזרועות לחוף בחיפה

בזמן האחרון מתגלה מחדש בעולם הטבע אחת מהחיות המרתקות...

נעמי זידמן מחיפה – דוגמנית הבית בגיל הזהב

הנכנס בשערי הדיור המוגן Avantgarde Residence אשר ממוקם בלב...

משטחי ענק של צידפת הפרנה פרנה התגלו במפרץ חיפה

(חי פה בים) - רבים הדיבורים על הגירה לישראל...

המטרונית צוברת תאוצה בהדר ובקריית ים

החלו עבודות על מסלול מטרונית יל"ג-החלוץ באזור שוק תלפיות
70 מש"ח מושקעים בפרויקט יל"ג-החלוץ בחיפה שימשך שנתיים ובמסגרתו מונחת מנהרת התשתיות הארוכה בישראל, באורך של 1,300 מ'

השבוע החלו עבודות לכריית מנהרת התשתיות וסלילת מסלול למטרונית בציר יל"ג החלוץ באזור שוק תלפיות. המקטע השלישי מתוך ארבעה בו החלו העבודות השבוע, שימשכו כחמישה חודשים, הוא מרחוב סוקולוב ועד לרחוב יחיאל. במסגרת העבודות במקטע זה יחולו שינויי תנועה זמניים.

1,300 מ' אורכה של מנהרת התשתיות שמניחים קבלני חב' יפה נוף לאורך הרחובות יל"ג-החלוץ בשכונת הדר בחיפה, כחלק מפרויקט המטרונית – התחבורה המתקדמת של מטרופולין חיפה. העבודות, בעלות של כ-70 מש"ח, שכוללות גם את שיקום ושדרוג פני הרחוב וסלילת מסלול ייעודי למטרונית יימשכו שנתיים.

השבוע החלה חברת יפה נוף בביצוע המקטע השלישי מתוך ארבעה בפרויקט מטרונית יל"ג-החלוץ בשכונת הדר בחיפה. המקטע השלישי על החלוץ הינו באזור שוק תלפיות, מרחוב סוקולוב ועד רחוב יחיאל. בתקופת ביצוע העבודות לכריית מנהרת התשתיות וסלילת מסלול למטרונית יחולו באזור שינויי תנועה זמניים:
ברחוב החלוץ – הועברה התנועה בין רחוב סוקולוב לרחוב יחיאל לנתיב הדרומי (שמאלי) ונסגר צד צפון (ימין) של הרחוב.
ברחוב סוקולוב -הועברה התנועה בין רחוב הרצל לרחוב החלוץ לנתיב המזרחי (ימני) ונסגר צד מערב (שמאל) של הרחוב.

במסגרת פרויקט מטרונית יל"ג-החלוץ, שאורכו כ- 1,600 מטר, ייחפר כל הנתיב הצפוני של יל"ג-החלוץ, ברוחב 5 מ' ובעומק של כ- 6 מ' ותונח לאורכו מנהרת התשתיות הארוכה בישראל, באורך של 1,300 מ'. לתוכה יוכנסו כל התשתיות של הרחוב – מים וביוב (במימון העירייה), ניקוז, חשמל שיירד מהעמודים אל תוך המנהרה, כבלים ותקשורת תמרורים.

ראש העיר חיפה יונה יהב הנחה את חב' יפה נוף המנהלת את הפרויקט ואת קבלני הביצוע, לבצע את הפרויקט תוך התחשבות מקסימאלית בתושבים, בסוחרים ובסביבה, ולסיימו בפרק הזמן הקצר ביותר. כחלק מהנחיה זו מתקיימת אחת למספר שבועות פגישה בין נציגי הסוחרים, אנשי חברת יפה נוף, אנשי אגף שירות ופניות הציבור של העירייה וגורמים נוספים. בפניה לדיירי וסוחרי הדר כותב יונה יהב ראש העיר חיפה, "בכל מקטע בו יסתיימו עבודות החפירה והתשתיות נשלים את שיקום פני הרחוב, סלילה ופיתוח נופי. אני קורא לתושבים ולמשתמשי הדרך לגלות אורך רוח וסבלנות בזמן ביצוע העבודות".

"זו מנהרת התשתיות השלישית שאנחנו מניחים בתוך העיר חיפה" אמר דורון מגיד מנכ"ל חב' יפה נוף, "העיקרון המנחה אותנו הוא שבמקום בו מרוכזות תשתיות רבות מתחת לציר ראשי בתוך העיר נעדיף לחפור ולהניח מנהרת תשתיות. זה יעיל, נוח, מאפשר גישה קלה ונוחה אל התשתיות הרבות, מונע פגיעה לא מכוונת בתשתיות וחוסך את הצורך לחפור את הכביש כל פעם מחדש".

ביצוע העבודה לאורך ציר יל"ג-החלוץ חולק לארבע מקטעים של כ-400 מ' כל אחד. העבודה על כל מקטע תארך כחצי שנה, בסה"כ כשנתיים לסיום הפרויקט.
העבודה מבוצעת בכל מקטע בסגירה של כ- 200 מ'. ראשית מבצעים את החצי הצפוני, הכולל את החפירה וההטמנה של מנהרת התשתיות. לאחר כיסוי המנהרה מבוצעת עבודה בתוכה ללא פגיעה בהתקדמות הפרויקט ובפיתוח מעל המנהרה. החצי הצפוני בכל מקטע אורך כ-4 חודשים (כולל הטמנת מנהרת התשתיות), החצי הדרומי אורך כחודשיים בלבד.

המקטע השלישי בו החלה השבוע כריית מנהרת התשתיות הוא מצומת הרחובות החלוץ וסוקולוב ועד לצומת החלוץ ויחיאל. במהלך ביצוע הפרויקט יישאר נתיב נסיעה אחד לאורך מקטע העבודה ולא תתאפשר לאורכו חניה. במהלך ביצוע העבודות יתכנו חסימות מקומיות בלילות, עם מעקפים והכוונה מתאימה.

העבודות ברח' יל"ג-החלוץ הינן חלק מהקמת מסלול המטרונית בהדר. מערכת 'המטרונית' פורשת תשתית באורך של כ- 45 ק"מ מצפון קריית מוצקין, דרך מפרץ חיפה והעיר התחתית עד לחוף הכרמל, שלוחות לקריית אתא, לקריית חיים וקריית ים, ושלוחה להדר הכרמל. המערכת כולה תושלם עד ספטמבר 2012.

המטרונית של מטרופולין חיפה מתקדמת בשד' ורבורג- ירושלים

עירית חיפה, עיריית קריית ים ומשרד התחבורה, באמצעות חברת יפה נוף מקימות את הקו המערבי של מסלול המטרונית ומשדרגות את התשתיות ופני הרחובות בצירים הראשיים. בחודש יולי 2010 החלו העבודות להקמת הקו המערבי של המטרונית, לאורך שד' ורבורג ושד' ירושלים. בימים אלה החל השלב השני של הפרויקט, בו מבוצעות העבודות בקטע הדרומי, מרחוב הים התיכון לכיוון דרך אריה שנקר.

קבלני הביצוע הונחו לבצע את הפרויקט תוך התחשבות בתנועה ובסביבה, ולסיימו בפרק הזמן הקצר ביותר. העבודות כוללות סלילת מסלול למטרונית במרכז הכביש, שדרוג התשתיות העיליות והתת-קרקעיות הנדרשות, חידוש פני הרחוב, ביצוע עבודות פיתוח, זיפות כבישים ומדרכות וביצוע עבודות לפיתוח נופי, גינון ושיקום השדרה המרכזית. עלות מוערכת כ- 100 מיליון ₪.

במהלך חודש יולי 2010 החלו העבודות לאורך הציר, אשר ימשכו כשנתיים. סיום הפרויקט ופתיחת הקו המערבי של מסלול המטרונית צפוי באמצע 2012.
במהלך ביצוע העבודות יתכנו שינויי תנועה מקומיים, עליהם תבוא הודעה מוקדמת.

מנכ"ל יפה נוף דורון מגיד אמר כי במטרה לקצר את זמן ביצוע הפרויקט תבוצע העבודה בכל שעות היום. "במהלך ביצוע הפרויקט יהיו שלבים שיבוצעו אך ורק בלילה, כדי לצמצם השפעה ופגיעה בתנועה. מהנדסי יפה נוף הונחו לפעול מתוך התחשבות בציבור וכדי למזער את הפגיעה בתנועה. לכן ניתנה גם תשומת לב רבה לקצב התקדמות הפרויקט ולסיומו המהיר".

תוואי הפרויקט שאורכו כ- 6 ק"מ חולק לשלושה מקטעי עבודה שהעבודות בהם יבוצעו במקביל. בשלב הראשון החלו העבודות בקטע הצפוני, מצומת כורדני לכיוון שד' הפלמ"ח ובקטע המרכזי, משד' הפלמ"ח לכיוון רחוב הים התיכון. בשלב השני, שהחל בימים אלה, מבוצעות העבודות בקטע הדרומי, מרחוב הים התיכון לכיוון דרך אריה שנקר.

המטרונית – מערכת התחבורה החדשה למטרופולין חיפה – עתידה להתחיל לפעול בספטמבר 2012. המטרונית הינה מערכת ה- BRT הראשונה בישראל. מערכות BRT – Bus Rapid Transit, הומצאו בברזיל ומאז הונהגו בכמה ערים ברחבי העולם. מערכות ה-BRT מורכבות מאוטובוס רב מפרקי הנוסע בנתיב ייחודי ומוביל במהירות וביעילות מאות אנשים לאורך העיר.

המטרונית מקבלת עדיפות ברמזורים, נעזרת במערכות מידע בזמן אמת ובאמצעים נוספים שבזכותם נהנים הנוסעים מהגעה מהירה אל היעד, ללא פקקים, ללא בעיות חניה ובמחיר שווה לכל נפש. השימוש במטרונית יפחית את מספר המכוניות על הכביש, יפחית את זיהום האוויר, מספר התאונות ושיבושי התנועה.

סרט תדמית:

צרו קשר עם חי פֹּה: בוואטסאפבמייל

כתבות קשורות לנושא זה

כל הכתבות בחי פֹה

שוהים בלתי חוקיים נעצרו בעיר נשר

מהמשטרה נמסר לחי פה: שוטרי תחנת נשר במחוז חוף עצרו לבדיקה רכב בעיר נשר ובמהלכה הוברר כי ארבעה מיושבי הרכב הם שוהים בלתי חוקיים בישראל.נהג...

רינת בוחניק • מנהלת חדשה בכללית

מינוי חדש בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי רינת תושבת חדרה, תעמוד בראש סקטור האחיות של המחוז הגדול ביותר בכללית ותהיה אמונה על כ-740 אחים ואחיות...

רפורמת החשמל מגיעה לקריית ביאליק • התושבים יחסכו מאות ואלפי שקלים בשנה

לאחר חודשים של הכנות, הודיע השבוע 14-17/7/24 שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן כי ב-25/7/24, תצא לדרך רפורמת החשמל, הרפורמה הגדולה ביותר במשק הישראלי מאז...

עיניים צורבות וכאבי בטן • אי היגיינה וחיידקים בבריכות הציבוריות

ממשרד הבריאות נמסר לחי פה תאגיד החדשות: שוב חזרתם מהבריכה עם עיניים צורבות או כאבי בטן? אתם לא היחידים! בעונת הרחצה התחלואה עולה עקב אי...

טקס אזכרה לשמונת חללי הרכבת שנהרגו במלחמת לבנון השנייה

(חי פה) - ביום שלישי 16/7/24 בצל ההתחממות בצפון, נערך טקס אזכרה לשמונת חללי הרכבת שנהרגו במלחמת לבנון השנייה. מרכבת ישראל נמסר לחי פה תאגיד...