באנר החברה הכלכלית 100724

החוק למניעת רעש: התיקון שיחזיר את השקט לתושבי חיפה

(חי פה) – חברי מועצת העיר מסיעת "הירוקים" -...

דיווח זירות – ירי טילים לחיפה והסביבה – יום ג', 5/11/24

(חי פה) - ריכוז דיווחים מזירות נפילת טילים וכטב"מים...

צפו בתאונת שרשרת בכביש 22: נהיגה פרועה, נזק ל-9 מכוניות ופצוע אחד

(חי פה בדרכים) – תאונת שרשרת התרחשה בשעות הבוקר...
באנר טירת כרמל
באנר כללית 050924
באנר חברה כלכלית 100724
באנר חזית הים רחב
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר גורדון 240624
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר קריית אתא 011024
באנר קריית ביאליק שנה טובה 031024
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר כללית 050924

בניין אחד בהדר הכרמל • יוזמה בהאית, תכנון טמפלרי ושימור יהודי

בהדר, ברחוב החלוץ 20, בפינת הרחובות החלוץ וברוולד, שוכן...

פרסי ג'קסון: "להארי פוטר כמו יש ז'אנר על שמו וריירדן מעלה ומשווה."

בשעות שאחרי 'רעידת האדמה', בה התלבטנו בין לצאת לרחוב...

ציבור משרתי המילואים נושא בנטל המלחמה באופן אינטנסיבי ומשמעותי

ציבור זה של אנשים בוגרים הנמצאים בשנות השיא לחייהם,...

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת...

נפילתן ונפילתן של מנהרות הכרמל – הכתובת נמצאת על הקיר

חברת כרמלטון והזכיינית שלה, דרך ארץ, עשו עסקה טובה. שתי החברות הללו אינן יכולות להפסיד מכיוון שהמדינה הבטיחה להן רשת בטחון במקרה שנפח התנועה לא יעמוד במכסות מסויימות. אנחנו, האזרחים, נשלם למעשה פעמיים.

מי שעוד עשה עסק לא רע בכלל הוא מר ישראל סביון, מנכ"ל הגרנד-קניון, שנהנה מכספי הציבור שמושקעים מסביבו בכל שנהפל פתאום גם למרכז תחבורה עירוני (לא ידעתם ששם יש תחנה מרכזית לאוטובוסים ?). הפתח ברופין פשוט לא יכול להיות מיותר יותר. את הקניון שלו מחברים כבישים לשני צידי הכרמל, לנחל הגיבורים ולמודעות הצרכנים ביתר הסביבה וכל זאת ללא עלות ! כבר הזכרתי שדירוג הארנונה של הגרנד-קניון הוא ב' ? יותר גבוה מהדר והעיר התחתית ? לא הגיע הזמן לשנות את זה ?
מי שעשה עסק פחות טוב בהרבה הם תושבי חיפה. חלקם אכלו אבק במשך לא פחות מ-4 שנים ויש להם עוד שנתיים לסחוב את ענני האבק מנחל הגיבורים ואז זהו. אולי. הכביש הנמצא ממש במרחק נשימה משכונות רמות בן גוריון, יזרעאליה, רמת חן וורדיה משמש למעשה ארובה טבעית של המנהרות כיוון שהוא הנקודה הגבוהה ביותר בפרוייקט. אבל אל תדאגו, יש תחנות ניטור המשדרות את המידע על הזיהום ישר למשרד להגנת הסביבה אז בטוח שלא יקרה לכם כלום.
יתר השכונות כנראה ישארו בפקקים עוד זמן רב. הצפי האופטימי ביותר צופה כ-15% הפחתה בעומס ברכס הכרמל וכביש פרוייד. 15%. זה הכל ? אתם יודעים שאם ניקח בחשבון את הגידול במספר כלי הרכב ביישוב כמו חיפה אז בסך הכל חסכנו משהו כמו 4 שנים ? וזה עוד לפני שקמו שכונות חדשות לאורך הציר (לינקולן הרופא, הרחבת גולדה וסורוקה ועוד).. אבל אל תדאגו, יונה יהב בטוח שלא תרגישו את זה עד הבחירות הקרובות. ואני בטוח שכולנו כבר לא זוכרים את הרחבת צומת חורב לכל הכיוונים ואני בטוח שאנחנו מרגישים שהפקקים באמת דעכו להם… אז זהו שלא. הפערים הצטמצמו הרבה יותר מהר ממה שחשבו.
ועוד דבר ממש חשוב. מישהו חשב על זה שסקרי התנועה שניבאו את נפח התנועה בחיפה אינם מעודכנים כבר ולא לקחו בחשבון את כביש 6 הזוחל צפונה ופיתוח ואדי מילק ? מי בכלל נוסע לתל אביב מצפון דרך העיר התחתית בחיפה ודרמוה ? לא שמתם לב שהפקקים בעיר התחתית נגמרים בדגון ? אתם יודעים למה זה ? כי כבר לא נוסעים לתל אביב דרך חיפה, זה פשוט לא סביר כי אין סיבה להגיע לחיפה.
אז תנו לי לתאר לכם מה יקרה למנהרות היפות והחדשות שלנו: בתוך מספר שנים לא רבות יסתבר הפלופ הגדול. אין תנועה בחיפה ו"המטרופולין החיפני" למעשה אינו שוקק כמו שחשבו ואינו מהווה תחנה בדרך למדינת תל אביב כמו שחשבו. מטרופולין הקריות אינו מזין את חיפה אלא את הצפון ואת המרכז דרך יקנעם. סלילת דרכים חלופיות בתוך חיפה כמו נחל הגיבורים (המייתר את הצורך לעלות מהצ'ק פוסט לנווה שאנן) וכבישי הרכס המערביים (שיתירו למעשה את הפקקים ברכס) יגרמו לירידה דרמטית בנפחי התנועה במנהרות. עליית התנועה לכביש 6, נדידת תושבים מחיפה לקצה מטרופולין המפרץ ובריחת העסקים לכיוון הפריפריה ירוקנו מתוכן את הצורך להכנס לחיפה ואנחנו רק נשאר עם ארובה יפה באמצע נחל הגיבורים. וכבר שמעתם שמתכננים קו רכבת מזכרון יעקוב לעפולה עם תחנה ביקנעם ? זה לא נשמע כבר כמו בידוד העיר השלישית בגודלה בארץ ?
מי שיממן את הדעיכה בצורך למנהרה הם כמובן אנחנו האזרחים. אבל לפחות אל תשכחו שיש גם כאלה שירוויחו. הכתובת על הקיר.

[bs-thumbnail-listing-2 columns="4" title="מנהרות הכרמל" tag="128" count="4" pagination-show-label="0" pagination-slides-count="3" slider-animation-speed="750" slider-autoplay="1" slider-speed="3000" bs-show-desktop="1" bs-show-tablet="1" bs-show-phone="1" paginate="slider"]

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

כתבות קשורות לנושא זה

18 תגובות

  1. כולכם בוודאי שמתם לב לפרסום החדש והאגרסיבי של מנהרות הכרמל: "מנהרות הכרמל חוסכות כסף". קראתי היטב את הפרסום הזה ושאלתי את עצמי שאלה. הרי כל תלמיד מבוא לשיווק לומד שכאשר אתה יוצא במסע שיווקי אתה למעשה מודה במשהו. או שאתה לא טוב מספיק או שיש לך תחרות על הזנב או שיש לך שירות חדש או שאתה חשוב שלקוחות הפוטנציאלים שלך לא מבינים את המוצר או שאתה צריך להזכיר שאתה חי או שאתה סובל מעודף כסף. בואו נבחן את האמירות הללו על מנהרות הכרמל… לא טוב מספיק ? לא… מנהרות הכרמל מצויינות, יפות, מוכשרות וספונטניות. תחרות ? רק עם עצמן. שירות חדש ? יש ויש !! המנהרות חוסכות לך זמן ! זמן שאתה יכול לבלות עם הילדים שלך !!! זה לא היה קודם, זה גילינו רק עכשיו !. לקוחות פוטנציאליים לא מבינים ? בוודאי שלא מבינים, צריך לקחת את פרופסור דוד מהלאל מהטכניון (שמצוטט בפרסום) שיעשה ניתוח שוק מפורט שיספר לנו שכל נסיעה חוסכת לנו 2.15 ש"ח. הלקוחות מטומטמים !. להזכיר שאתה חי ? מתחמם…. סובל מעודף כסף ? לא נראה לי.. הניתוח הקצר הזה מלמד שמי שאשם במצב שהמנהרות לא מרוויחות מספיק הם תושבי חיפה והאזור שלא מבינים שהם שורפים את הזמן שלהם ומבזבזים ככה כסף שיכול היה בקלות להיות בכיסים של מפעילי המנהרות. בושה.

    אז בואו נודה על האמת. מדובר בקריאה מאוד מוזרה לתשומת לב שממחישה עד כמה מפעילי המנהרות לא מבינים את הלקוחות שלהם. אז אני אצעק כדי שהם יבינו. "אין פה מספיק אנשים שישתמשו במנהרות שלכם כי העיר מבריחה אותם למקומות אחרים !!!!!!!!!! כל היתר יסעו אם תורידו את המחירים !!!!!! וגם אז אני בספק אם תצאו ברווח !!!!!". ואני אומר את זה בלי תואר מהטכניון אבל עם אפשרות לחשוב על ליסוע במנהרות אם יהיה באמת, אבל באמת, כדאי לי.

  2. הכנסת אישרה תעריפים גבוהים למנהרת הכרמל, ועכשיו גם אישרה לעצמה פטור מהם:

    כלכליסט: הכנסת סוערת מתמיד, אבל דבר אחד בטוח: הצ'ופרים של הח"כים נותרים במקומם: מעתה הם יוכלו גם לנסוע במנהרות הכרמל חינם אין כסף. ל"כלכליסט" נודע כי הכנסת צירפה לאחרונה את רכבי הח"כים למסלול מנויים במנהרות, המאפשר נסיעה ללא עצירה לתשלום. הכנסת התקינה אתמול ברכבם של נבחרי הציבור מכשיר מיוחד, שישמש לזיהוי ולנסיעה ללא עלות במנהרות. את החשבון, 11.40 שקל לכל כיוון, ישלם הציבור.

  3. לפני שמוציאים מאות מליוני שקלים על רכבל שיספוג גרעונות עתק מדי שנה אותם נצטרך לכסות בעוד העלאות ארנונה,
    אולי יוציאו עשירית מהסכומים האלו, להעביר עוד קוי תחבורה ציבורית קיימת – אוטובוסים במנהרות הכרמל ולהסדיר
    עוד קוים?
    יש מאות סטודנטים שיכולים להגיע דרך מנהרות הכרמל לטכניון בזמן קצר יותר ממה שיקח לרכבל ובלי לבזבז תקציבים
    אדירים. מה אנחנו בסך הכל מבקשים? שיהיה קו אחד נורמלי דרך מנהרות הכרמל אל מרכז זיו ואל הטכניון בתדירות
    גבוהה? למה יש רק קוים שעוצרים ברופין ליד הגרנד קניון? משם צריך לקחת עוד 2 אוטובוסים למרכז זיו ולטכניון, שהופכים
    את כל הנסיעה דרך המנהרות לכאב ראש במקום שיהיה קו רציף שיקח 10 דקות מהצ'ק פוסט לטכניון? האם בעיריית חיפה
    ביפה נוף חוששים לעשות קו כזה כי הוא יוכיח עד כמה הרכבל מיותר?
    אוטובוס דרך המנהרות זנותן פתרון ששום רכבל
    לא יתן כי רכבל לא יעשה סיבוב הורדת נוסעים בקמפוס.

    אנו תושבי חיפה והסטודנטים לא רוצים רכבל וגרעונות ותשלום עוד אגרה ומחירי נסיעה מופקעים לממן רכבל. אנו מבקשים רק שיפור קוי האוטובוס הקיימים – תוספת קוים שיעברו דרך המנהרות אל מרכז זיו בנוה שאנן ומשם אל הטכניון ואל האוניברסיטה. פתרון מאד פשוט, לא יקר ויותר מהיר מרכבל!

  4. אני רק שאלה: מדוע חברת "יפה-נוף", וכן זכייני ומפעילי המנהרות, שומרים בסוד את מספר הנסיעות?
    אני מוכן להסתכן בתשובה:
    – בזמנו חבר "יפה-נוף" נתנה אומדנים הזויים לנסיעות בכרמלית, שבפועל הגיעו בקושי ל-10% מהתחזיות.
    – כת מרחף סימן שאלה על אמינות התחזיות לגבי המינהרות.
    – על הפרק הרכבל המזרחי, מהצ'ק-פוסט לאוניברסיטה, המבוסס, שוב, על התחזיות האופטימיות של יפה נוף.
    אולי הם חוששים מ"מחשבה שניה" על הכלכליות של הרכבל הזה, שתעמיד בספק את ביצועו?
    רק נזכיר: אנחנו בעד רכבל – מערבי!!! מהכרמל למישור החוף!

  5. לאזרח חיפה שלום,
    עכשיו טענתך מובנת.
    מדובר בחתימה.
    אתה מוזמן לעיין בקישור הבא כדי להבין את התהליך:
    viewtopic.php?f=11&t=2260&p=7535#p7535" onclick="window.open(this.href);return false;
    אנו מקווים שהדברים מובנים.
    מערכת חי-פה

  6. [quote="haipo":2h74twyj][quote="irir":2h74twyj]חבל שבתשובת חי-פה לא הייתה שום התייחסות מפורשת, לנושא: העלאת תגובות תוך כדי פירסומת, שלטעמי אכן במקרה הנ"ל מוגזמת ביותר.
    ל-IRIR ואזרח חיפה הנכבדים שלום,
    הערת אגב: צילה מפרסמת באתר בתשלום ועל כך הקוראים שלנו (וגם אתם) מוזמנים להודות לה וגם למפרסמים האחרים שבזכותם האתר ממומן. ככל שיהיו מפרסמים נוספים, כך נוכל לתת שירות יותר טוב לציבור.
    לגבי הידיעה הספציפית, קראנו בעיון את תגובתה של צילה ולא מצאנו עדות לדברי פרסומת שחורגים מהקשר הכתבה.
    צילה מציגה את הדברים מנקודת ראותה כתושבת חיפה. זו זכותה לעשות כן.
    אתם לא חייבים להסכים.
    אנחנו לא פועלים כשופטים / פוסקים שמחליטים אילו תכנים לפרסם ולכן לא נצנזר שום ידיעה שאינו מהווה עבירה על החוק.
    המערכת

    ההתיחסות שלכם פשוט מנותקת מהשאלה שעלתה כאן. אם לא שמתם לב, ואני בטוח ששמתם לב, אז תשימו לב שהתגובה של צילה, מבחינת הגיאוגרפיה של התגובה, בנויה מתוכן ומפרסומת (עם תמונה של ציפור) שאינה מופיעה בתוך תוכן התגובה העניינית. אני מקווה שעכשיו אני ברור. אני גם מבין מדוע חשוב לכם לא להתייחס לעצם הפרסום בתגובה כי אתם מאוד רוצים פרסום. הסוגיה הנוספת שעלתה היא על פרסום בתוך התגובות ואני חושב שחשוב לדעת מה המדיניות לגבי פרסום בתוך התגובות. שוב, לא התוכן כמפרסם, אלא הפרסומת המצורפת למטה עם החתימה.

  7. לפחות מבחינתי, לא מדובר בתוכן הדברים שכתבה, אלא בפירסום שמתחתם. אם זה נעשה בתשלום, אכן תקין. ממליץ לכם לכתוב במקום בולט את מדיניות הפרסום שלכם.

  8. [quote="irir":1mi41znf]חבל שבתשובת חי-פה לא הייתה שום התייחסות מפורשת, לנושא: העלאת תגובות תוך כדי פירסומת, שלטעמי אכן במקרה הנ"ל מוגזמת ביותר.
    ל-IRIR ואזרח חיפה הנכבדים שלום,
    הערת אגב: צילה מפרסמת באתר בתשלום ועל כך הקוראים שלנו (וגם אתם) מוזמנים להודות לה וגם למפרסמים האחרים שבזכותם האתר ממומן. ככל שיהיו מפרסמים נוספים, כך נוכל לתת שירות יותר טוב לציבור.
    לגבי הידיעה הספציפית, קראנו בעיון את תגובתה של צילה ולא מצאנו עדות לדברי פרסומת שחורגים מהקשר הכתבה.
    צילה מציגה את הדברים מנקודת ראותה כתושבת חיפה. זו זכותה לעשות כן.
    אתם לא חייבים להסכים.
    אנחנו לא פועלים כשופטים / פוסקים שמחליטים אילו תכנים לפרסם ולכן לא נצנזר שום ידיעה שאינו מהווה עבירה על החוק.
    המערכת

  9. חבל שבתשובת חי-פה לא הייתה שום התייחסות מפורשת, לנושא: העלאת תגובות תוך כדי פירסומת, שלטעמי אכן במקרה הנ"ל מוגזמת ביותר.

    [url=http://haipo.co.il/search_results.php?cx=000724180925369213251%3A-pxxvmg4th0&cof=FORID%3A10&ie=UTF8&q=%D7%9E%D7%A0%D7%94%D7%A8%D7%95%D7%AA+%D7%94%D7%9B%D7%A8%D7%9E%D7%9C&sa=%D7%97%D7%A4%D7%A9:3o3ct481][/url:3o3ct481]

  10. [quote="אזרח חיפה":2vvlsjzy]
    האם זה סביר שמישהו יעלה תגובה כשמחצית (!!!) ממנה זה פרסום פרטי ? להתייחסות עורכי האתר אודה !
    המערכת לא רואה פסול בתגובה של צילה. להיפך ! אנחנו מעודדים שיח ציבורי כל עוד הוא נעשה בצורה מכובדת וחברית.
    אתה יכול לבחור למה אתה רוצה להתיחס. לשיקולך.

  11. [quote="צילה הרטמן":3l9cfos8]האם זאת אמת? האם עצרת רגע לבדוק את המחשבות המעייפות והמעוררות כל כך הרבה כעס?
    למשל:
    אם הייתה בעיר תחבורה ציבורית נורמלית למבואות הדרומיים ולצ'ק פוסט לא היה צריך מנהרות
    האם זאת אמת?
    האם אתה יודע בוודאות שאם… אז לא היה צורך במנהרות?
    ומה עם התחבורה מהצפון לדרום שעוברת בעיר המפוקקת?
    וכשאתה מאמין למחשבה הזאת – איך אתה מגיב? מה קורה לך? את מי אתה מאשים? מה אתה לא יכול לראות? להרגיש?
    ובלי המחשבה הזאת בראש – איך אתה מתנהל? איך אתה יוצר תקשורת על אותן עובדות ובלי המחשבה המציקה הזאת בראש? מי אתה אז?
    איך אתה אוהב את עצמך יותר לנוכח אותה המציאות בדיוק – עם או בלי המחשבה המכבידה הזאת?
    מתי אתה יותר פעיל, תורם – לעצמך ולחברה – כשאתה עם או בלי המחשבה הזאת?
    וכמה אופציות נפתחות לך!! –
    אם הייתה בעיר תחבורה ציבורית נורמלית למבואות הדרומיים ולצ'ק פוסט היה צריך מנהרות
    אם לא הייתה בעיר תחבורה ציבורית נורמלית למבואות הדרומיים ולצ'ק פוסט לא היה צריך מנהרות
    ועוד אופציות שאתה מכיר יותר טוב ממני.
    כל הרעיון –
    פשוט לעצור רגע, לראות, לבחון את המחשבה שמנהלת ברגע נתון, לתת לעצמך כמה דקות להקשיב לתשובות
    ורק אז ולצאת לפעולה
    כשאתה נוכח ופועל מהמקום הזה.
    מסכים? – אחלה! תהנה מהעשייה שלך.
    לא מסכים? – מוזמן להגיד למה

    האם את מדברת מתוך עיסוק ארוך שנים של איסוף נתונים ואיתור אלטרנטיבות אמיתיות ?
    האם את מודעת לכך שחלק גדול מהשאלות שלך נטוע בהגיון נפלא אבל בפרקטיקה של עיר אחרת ?
    האם עצרת רגע לחשוב ממקום של הטלת ספק אמיתית באיך הדבר נראה כרגע ומה ניתן היה לעשות במקום ?
    האם זה סביר שמישהו יעלה תגובה כשמחצית (!!!) ממנה זה פרסום פרטי ? להתייחסות עורכי האתר אודה !

  12. האם זאת אמת? האם עצרת רגע לבדוק את המחשבות המעייפות והמעוררות כל כך הרבה כעס?
    למשל:
    אם הייתה בעיר תחבורה ציבורית נורמלית למבואות הדרומיים ולצ'ק פוסט לא היה צריך מנהרות
    האם זאת אמת?
    האם אתה יודע בוודאות שאם… אז לא היה צורך במנהרות?
    ומה עם התחבורה מהצפון לדרום שעוברת בעיר המפוקקת?
    וכשאתה מאמין למחשבה הזאת – איך אתה מגיב? מה קורה לך? את מי אתה מאשים? מה אתה לא יכול לראות? להרגיש?
    ובלי המחשבה הזאת בראש – איך אתה מתנהל? איך אתה יוצר תקשורת על אותן עובדות ובלי המחשבה המציקה הזאת בראש? מי אתה אז?
    איך אתה אוהב את עצמך יותר לנוכח אותה המציאות בדיוק – עם או בלי המחשבה המכבידה הזאת?
    מתי אתה יותר פעיל, תורם – לעצמך ולחברה – כשאתה עם או בלי המחשבה הזאת?
    וכמה אופציות נפתחות לך!! –
    אם הייתה בעיר תחבורה ציבורית נורמלית למבואות הדרומיים ולצ'ק פוסט היה צריך מנהרות
    אם לא הייתה בעיר תחבורה ציבורית נורמלית למבואות הדרומיים ולצ'ק פוסט לא היה צריך מנהרות
    ועוד אופציות שאתה מכיר יותר טוב ממני.
    כל הרעיון –
    פשוט לעצור רגע, לראות, לבחון את המחשבה שמנהלת ברגע נתון, לתת לעצמך כמה דקות להקשיב לתשובות
    ורק אז ולצאת לפעולה
    כשאתה נוכח ופועל מהמקום הזה.
    מסכים? – אחלה! תהנה מהעשייה שלך.
    לא מסכים? – מוזמן להגיד למה

  13. מה זה נחיצות של מנהרות?
    אם הייתה בעיר תחבורה ציבורית נורמלית למבואות הדרומיים ולצ'ק פוסט לא היה צריך מנהרות.
    ואם יש מנהרות בהן יעבור קו אוטובוס לטכניון, למה צריך עוד רכבל שיסע ריק?!
    המנהרות האלו זה כביש אגרה, זה לא כביש עירוני.
    הנחיצות שלהן למי שבא מהצפון בספק, רבים כבר היום עוקפים את חיפה ממזרח דרך כביש 6
    המנהרות ישרתו את עשירי דניה ועוד כמה שכונות לעלות לכרמל ממת"ם והים, זה הכל.
    האם מישהו שגר בורדיה יירד למנהרות וישלם כשיקח לו עוד 5 דקות נסיעה לעלות את פיק"א ולרדת בפרויד?
    אני בספק רב, אולי רק שעה אחת 8-7 של עומס בבוקר ו4-5 אחה"צ,
    כי בניגוד לשקרים שמהנדסי תחבורה מספרים פה לתושבים כדי לאשר בזבוזי עתק על כבישים מיותרים נוספים,
    במשך רוב שעות היום התנועה בפרויד די דלילה, אין שום פקקים של יותר מ6-7 רכבים, לכן השימוש במנהרות
    רוב שעות היום יהיה דליל מאד. אף תושב מסורוקה, אחוזה או מרכז הכרמל לא מטומטם לרדת לרופין
    למנהרות כשיש ירידות נוחות בחינם ומהירות בדרך הים, בפרויד ובדרך צרפת.

  14. אין ספק לגבי נחיצותן של מנהרות הרמל והמציאות תוכיח זאת. אפשר גם לפרגן לראשי העיר דאז. חבל שהיום אין ראש עיר בחיפה הראוי לפרגון.

  15. [quote="gperry":1waa2uod]אני חושב שאתה "קצת" מגזים בנבואת הזעם הזו.
    אני לא מכיר את המימד העסקי של המיזם הזה.
    יכול להיות שהיה צריך להעביר גם רכבת באותו תוואי.
    יכול להיות שהיו עוד הרבה טעויות.
    אבל בסה"כ הרעיון של מנהרה בין שני צידי העיר נראה לי מצוין.
    אני חושב שאחרי שאנשים יתחילו להשתמש במנהרות הכרמל הם ישאלו
    למה לא עשו את זה קודם.
    אבל למה אנחנו סתם מתנבאים ? תוך מספר חודשים נדע את התשובה …

    אני חושב שכמה חודשים הם אינדיקטור סביר אבל אם מה שאתה אומר זה נכון אז צריך אולי לחפור את כל הואדיות, כולל נחל עובדיה, ולהעביר כבישים לכל דיחפין. השאלה היא עלות מול תועלת. במקרה של מנהרות הכרמל אני סבור שאיכות החיים שלנו שילמה מחיר בלתי סביר בשביל התמורה. ואם בנבואות זעם עסקינן, אז מה עמדתך לגבי הרכבל מהצ'ק פוסט לאוניברסיטה ? אתה יודע שלפי בדיקות ההתכנות גם הכלכליות שלו גבולית ? נכון שבעולם רוב התחבורה הציבורית מסובסדת אבל פה מדובר על סבסוד של מיזמים עם המגזר הפרטי ! אין לנו דברים יותר טובים לעשות עם הכסף ?

  16. אני חושב שאתה "קצת" מגזים בנבואת הזעם הזו.
    אני לא מכיר את המימד העסקי של המיזם הזה.
    יכול להיות שהיה צריך להעביר גם רכבת באותו תוואי.
    יכול להיות שהיו עוד הרבה טעויות.
    אבל בסה"כ הרעיון של מנהרה בין שני צידי העיר נראה לי מצוין.
    אני חושב שאחרי שאנשים יתחילו להשתמש במנהרות הכרמל הם ישאלו
    למה לא עשו את זה קודם.
    אבל למה אנחנו סתם מתנבאים ? תוך מספר חודשים נדע את התשובה …

  17. כל הזמן מעסיקים אותנו בפקקים מנהרות וכבישים
    מה עם תרבות
    מה עם מקומות בילוי
    מה עם פיתוח כלכלי
    מה עם בטחון אישי
    מה עם שיפוץ מבנים ישנים
    מה עם בתי ספר חדשים
    מה עם חיזוק התיירות
    מה עם תחבורה ציבורית
    מה עם שבילי אופניים
    מה עם השטחים הירוקים

    די כבר עם הפקקים המדומים כל היום רק שומעים על מנהרות ומטרונית וגשרים וכבישים.
    במקום עיר אנחנו מקבלים מגרשי חניה.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

בג"ץ קבע: חלופות מינהור הרכבת בסביבת חיפה ייבחנו במסגרת תת"ל 65ב

(חי פה) בג"ץ דן בעתירה הנוגעת להחלטת המדינה בנוגע למינהור רכבת באזור חיפה. העותרים טענו כי המהלך המתוכנן, על ידי משרד התחבורה, יעורר בעיות...

דיווח זירות – ירי טילים לחיפה והסביבה – יום ג', 5/11/24

(חי פה) - ריכוז דיווחים מזירות נפילת טילים וכטב"מים ביום שלישי 5/11/24.אנו מקבלים דיווחים מכוחות ההצלה ומאזרחים מהזירות השונות. ראיתם משהו? דווחו לנו. ירי...

גבר בן 35 פונה במצב בינוני לאחר אירוע אלימות

גבר בן 35 פונה במצב בינוני לאחר אירוע אלימות בקריית ביאליק בשעה 21:27 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א על פצוע שהובא למרפאה מקומית בקריית...

הנחיות התגוננות – פיקוד העורף – יש הקלות • מיום ב' 4/11/24 20:00 עד יום ה', 7/11/24 20:00

(חי פה בעורף) - פיקוד העורף מרענן את הנחיות ההתגוננות. בטירת כרמל יש הקלות. המדיניות בתוקף החל מיום שני, 04 בנובמבר 2024, בשעה 20:00...

גזבר עיריית חיפה מבקש לאשר 10 מיליון ₪ נוספים לתיקון נזקי הטילים בחיפה

(חי פה) - בעקבות המצב הביטחוני והצורך הגובר בהבטחת ביטחון התושבים, עיריית חיפה השקיעה תקציב חירום בסך של כ-78 מיליון שקלים לצרכים מגוונים, ובכללם:...