כפי שכל חברי מועצת העיר דרשו והסכימו בעבר – החישמול העילי חייב לעבור מתחת לקרקע ולא מול הנוף.
הרכבת פתחה מצידה בקמפיין האשמות נגד יהב ונגד עיריית חיפה על הסירוב לתת את האישור שלהם לפרויקט.
הסירוב הזה מוצדק וכל תושבי חיפה עומדים מאחורי החלטת עיריית חיפה שיש למנהר את הרכבת מחוף הכרמל ובעיר התחתית!
אין שום אפשרות אחרת ואסור שהמאבק הזה ייכשל!! למנהור הרכבת יש גם תועלות אחרות כמו הגנה מפני טילים (תאפשר
למשל פעילות הרכבת עד בי"ח רמב"ם אפילו בשעת חרום) וכמובן פינוי שטח המסילה למעבר רציף לאזור המעגנה המערבית
וחיבור בת גלים וקרית אליעזר.
הרכבת בחיפה חייבת להתמנהר – ומהר!!
"יונה יהב מחזיק את פרויקט הרכבת החשמלית כבן ערובה"
האשמות קשות ברכבת נגד ראש עיריית חיפה ■ ראש עיריית חיפה מתנגד לתוואי העילי המתוכנן לעבור בעיר: "צריך מנהרה"
http://www.globes.co.il/news/article.as … 1000592213" onclick="window.open(this.href);return false;
אם לא היה גרנד קניון לא היה צורך בשפוע… כפי שאני מקווה שידוע, הכניסה המערבית והמזרחית למנהרות נמצאות באותו גובה. לכן לא הייתה לרכבת בעייה לעבור מצד לצד.
מנהור הרכבת – הרכבת יכולה לעלות בשיפוע כזה גדול? היא לא צריכה מסלול מישורי?
מינהור הרכבת – כן! אולם דרך ההר במקביל למנהרות הכרמל, ולא בתוואי הקיים.
מדוע? יותר כלכלי, יותר ניתן לביצוע. שיקוע בתוואי הקיים כרוך באין-סוף בעיות,
וכמו כן ישתק את כל תנועת הרכבות לצפון, למשך מספר שנים.
מינהור דרך ההר יהיה בתוואי ממרכזית חוף הכרמל לקרית הממשלה,
וסוף סוף תהיה שם גם תחנת רכבת, מה שיפחית מאד את עומסי תנועת הרכב.
למי שזוכר, זו היתה הצעתי מלכתחילה, לבצע את מנהרות הכרמל מראש לרכבת,
ולא למכוניות, ואז הנושא כבר היה מאחורינו. ההפסד היחידי – לא היה פתח לגרנד-קניון.
מישהו היה מצטער על כך?
שמואל גלבהרט, אדריכל ומתכנן ערים
יו"ר הירוקים של חיפה במועצת העיריה