שינויי תנועה בהדר למשך ארבעה חודשים
ב- 17.9.10 תיסגר הגישה לרח' שפירא מרחוב החלוץ ומרחוב הרצל, במסגרת עבודות הקמת מסלול מטרונית יל"ג-החלוץ.
לצורך ביצוע עבודות לסלילת מסלול למטרונית והקמת מנהרת תשתיות יל"ג החלוץ, תיסגר זמנית הגישה לרח' שפירא מרח' החלוץ ומרח' הרצל. הגישה לשפירא ומשם לעיר או להדר תתאפשר דרך רח' סירקין. שינויי התנועה הזמניים יכנסו לתוקף החל ביום ה' ה-17.9.10 למשך כארבעה חודשים.
ראש העיר חיפה יונה יהב הנחה את חב' יפה נוף המנהלת את הפרויקט ואת קבלני הביצוע, לבצע את הפרויקט תוך התחשבות מקסימאלית בתושבים, בסוחרים ובסביבה, ולסיימו בפרק הזמן הקצר ביותר. כחלק מהנחיה זו מתקיימות פגישות בין נציגי הסוחרים, אנשי חברת יפה נוף, אנשי אגף שירות ופניות הציבור של העירייה וגורמים נוספים.
הכניסה לרח' שפירא מרחוב החלוץ תהיה סגורה למשך כשלושה חודשים החל מיום ה' 17.9.2010 לפנות בוקר. הנתיבים הימניים ברחוב החלוץ בקרבת הצומת עם שפירא יסגרו לצורך ביצוע מנהרת התשתיות. הגישה לחלק התחתון של רחוב שפירא תתאפשר מרחוב סירקין. חלקו העליון של רחוב שפירא, בין הרחובות הרצל והחלוץ ייסגר אף הוא לתקופה של כארבעה חודשים, לצורך שדרוג תשתיות ניקוז, ביוב ותאורה. ציבור הנהגים והולכי הרגל מתבקש לנסוע על פי שילוט ההכוונה במקום. התנועה להדר מרח' סירקין אפשרית דרך רח' הרב מרכוס או רח' מעלה השחרור. (ראו תרשים מצורף).
חב' יפה נוף מבצעת את העבודות בקטע זה, כחלק מביצוע השלב השלישי של פרויקט המטרונית בהדר – מקטע הרחובות יל"ג-החלוץ, שאורכו כ- 1,600 מטר. במסגרת הפרויקט נחפר כל הנתיב הצפוני של יל"ג-החלוץ, ברוחב 5 מ' ובעומק של כ- 6 מ' ומונחת לאורכו מנהרת התשתיות הארוכה בישראל, באורך של 1,300 מ'. לתוכה יוכנסו כל התשתיות של הרחוב – מים וביוב (במימון העירייה), ניקוז, חשמל שירד מהעמודים אל תוך המנהרה, כבלים ותקשורת רמזורים.
"זו מנהרת התשתיות השלישית שאנחנו מניחים בתוך העיר חיפה" אמר דורון מגיד מנכ"ל חב' יפה נוף, "העיקרון המנחה אותנו הוא שבמקום בו מרוכזות תשתיות רבות מתחת לציר ראשי בתוך העיר נעדיף לחפור ולהניח מנהרת תשתיות. זה יעיל, נוח, מאפשר גישה קלה ונוחה אל התשתיות הרבות, מונע פגיעה לא מכוונת בתשתיות וחוסך את הצורך לחפור את הכביש כל פעם מחדש".
העבודות ברח' יל"ג-החלוץ הינן חלק מהקמת מסלול המטרונית בהדר. מערכת 'המטרונית' פורשת תשתית באורך של כ- 45 ק"מ מצפון קריית מוצקין, דרך מפרץ חיפה והעיר התחתית עד לחוף הכרמל, שלוחות לקריית אתא, לקריית חיים וקריית ים, ושלוחה להדר הכרמל. המערכת כולה תושלם עד 2012.
תרשים שינויי תנועה והדמיה של המטרונית לאורך ציר יל"ג-החלוץ
הדמייה