המטרונית של מטרופולין חיפה – מתחילות העבודות לאורך כביש 4, מצומת הצריף עד צומת כורדני
משרד התחבורה, עיריית חיפה, עיריית ק. מוצקין, עיריית ק. ביאליק, עיריית ק. אתא ועיריית ק. ים מקימות באמצעות חב' יפה נוף את מסלול המטרונית במטרופולין חיפה. המטרונית, מערך תחבורה ציבורית חדש למטרופולין חיפה, עתידה להתחיל לפעול בשנת 2011. בימים הקרובים תחל חב' יפה נוף בעבודות ההכנה להקמת מסלול המטרונית על כביש 4 במרכז הכביש (משני צידי המפרדה) מצומת הצריף ועד כורדני.
חברת יפה נוף מרחיבה את העבודות להקמת מסלולי המטרונית לאורך כביש 4 צפונה עד לצומת כורדני. שני קבלנים יעבדו במקביל על שני מקטעים לאורך הכביש. הקטע הראשון הינו מצומת הצריף ועד לרח' הגפן (ק. ביאליק). הקטע השני הוא מצומת קריון-דרום ועד לצומת כורדני. הקטע האמצעי מרח' הגפן ועד לצומת קריון-דרום (הכולל את צומת צבר) יוצא בימים אלו למכרז ובעוד מספר חודשים יחלו גם בו העבודות.
חברת יפה נוף הנחתה את קבלני הביצוע ואת המפקחים מטעמה לבצע את העבודות בפרק זמן קצר ביותר, תוך שמירה על שני נתיבי נסיעה פתוחים לכל כיוון במשך כל שלבי הביצוע להקמת מסלול המטרונית בקטע הצריף-כורדני. במהלך ביצוע העבודות מתוכננות גם עבודות לילה הכוללות סגירת נתיבים. כל זאת במטרה להקל על התנועה הרבה לאורך ציר זה במשך היום. בזמן העבודות יבצעו קבלני יפה נוף חסימות נתיבים במקטעי עבודה לאורך הציר.
העבודות בקטע הצריף-כורדני ימשכו כ-15 חודשים ועלותן מוערכת בכ- 70 מיליון ₪. העבודות כוללות סלילת מסלול למטרונית במרכז הכביש, שדרוג התשתיות העיליות והתת-קרקעיות הנדרשות, החלפת קו סניקה אזורי ועבודות לשיפור מערכת החשמל בשיתוף חברת החשמל.
בתקופת ביצוע הפרויקט נקרא הציבור להשתמש בצירי תנועה חלופיים, דוגמת כביש 22 (נתיבי המפרץ) וכביש 70 (עוקף קרית אתא), במטרה להפחית עומסי תנועה באזור העבודה של הפרויקט.
המטרונית – מערכת התחבורה החדשה למטרופולין חיפה – עתידה להתחיל לפעול בשנת 2011. המטרונית הינה מערכת ה- BRT הראשונה בישראל. מערכות BRT – Bus Rapid Transit, הומצאו בברזיל ומאז הונהגו בכמה ערים ברחבי העולם. מערכות ה-BRT מורכבות מאוטובוס רב מפרקי הנוסע בנתיב ייחודי ומוביל במהירות וביעילות מאות אנשים לאורך העיר.
המטרונית מקבלת עדיפות ברמזורים, נעזרת במערכות מידע בזמן אמת ובאמצעים נוספים שבזכותם נהנים הנוסעים מהגעה מהירה אל היעד, ללא פקקים, ללא בעיות חניה ובמחיר שווה לכל נפש. השימוש במטרונית יפחית את מספר המכוניות על הכביש, יפחית את זיהום האוויר, מספר התאונות ושיבושי התנועה.
מצורפת הדמיה של מסלול המטרונית על כביש 4
עוד קילומטר בעוד 70 מליון שקל.
מה אפשר היה לעשות בכסף הזה, לא, אתם יודעים, מה אפשר היה לעשות לא ב-70, רק בעשירית-7 מליון שקל?
אפשר היה לחלק לילדים נזקקים ברחבי חיפה והקריות 7000 מחשבים ניידים..
אפשר היה לחלק שכ"ל לשנה – 1500 מלגות לסטודנטים.
ולג'ינג'י: האתר שלהם לא מעודכן כי הם לא שמים במילא קצוץ על הציבור.
הלו יפה נוף? למה האתר שלכם כל כך זוועתי ולא מתעדכן? למה ידיעות כאלו לא נמצאות גם באתר? למה כל התמונות קטנות ולא ברורות ואין שרטוטים והסברים מפורטים על כל פרוייקט?