תצפית אור ירוק בחיפה וטירת הכרמל:
24% נצפו נוהגים או נוסעים ברכב ללא חגורת בטיחות
עמותת אור ירוק: "חגורת בטיחות הוכחה כאביזר בטיחות שמציל חיים ולכן, המשטרה חייבת להגביר את האכיפה כנגד נהגים שמסיעים נוסעים, ובעיקר ילדים, לא חגורים בחגורת בטיחות"
לאחרונה, ערכו מתנדבי עמותת אור ירוק ביניהם חברי קבוצות הנוער של אור ירוק ומתנדבי מועדוני אור ירוק תצפיות במטרה לאמוד את שיעור חגירת חגורות הבטיחות בארץ. המתנדבים ערכו תצפיות בכ- 120 יישובים שונים בכל רחבי הארץ.
בין היישובים בהם ערכו המתנדבים תצפיות בטירת הכרמל וחיפה, במהלכן פקדו המתנדבים מוקדים שונים בישובים. תוצאות התצפיות נשלחו למפקד תחנת המשטרה המקומית, במטרה להגביר את האכיפה באותם מוקדים.
תוצאות התצפית בטירת הכרמל:
מספר הרכבים שתוצפתו 60
מספר הנוסעים ברכב (כולל הנהג) 112
מספר הנוסעים ברכב ללא חגורת בטיחות (כולל הנהג)27
אחוז הנוסעים ללא חגורת בטיחות מבין כלל הנוסעים שתוצפתו 24%
תוצאות התצפית בחיפה:
מספר הרכבים שתוצפתו 140
מספר הנוסעים ברכב (כולל הנהג) 249
מספר הנוסעים ברכב ללא חגורת בטיחות (כולל הנהג)25
אחוז הנוסעים ללא חגורת בטיחות מבין כלל הנוסעים שתוצפתו 10%
לפי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בכל שנה נהרגים בממוצע 33 בני אדם בתאונות דרכים שבהן הם לא היו חגורים בחגורת בטיחות או מרוסנים ורתומים בכיסאות מתאימים. מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני משטרת ישראל, עולה כי בשנים האחרונות נרשמה ירידה חדה של 76% בשיעור הדוחות שרשמה משטרת ישראל, לנהגים שנסעו או הסיעו אנשים ללא חגורת בטיחות או של א היו חגורים.
במקרה של תאונת דרכים, עלולים יושבי הרכב שלא חגורים להיזרק אל מחוץ לרכב או על שאר היושבים בו ולסכן גם אותם.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חגורת בטיחות הוכחה כאביזר בטיחות שמציל חיים ולכן, המשטרה חייבת להגביר את האכיפה כנגד נהגים שמסיעים נוסעים, ובעיקר ילדים, לא חגורים בחגורת בטיחות. חייבים להגביר את ההרתעה כדי שכל אדם שנוסע ברכב יהיה חגור בחגורת בטיחות, נוכל להציל כך חיים של אנשים רבים".