המספר הדרמטי של 124 הרוגים מחייב את המדינה ואת ראשי הרשויות המקומיות לפעול לאלתר לבניית פסי האטה, וכיכרות, כך שנהגים ירסנו את מהירות הנסיעה ובכך נציל את חייהם של אנשים רבים".
תל אביב – העיר המסוכנת ביותר להולכי הרגל
בתל אביב נפגעו 347 הולכי רגל בשנת 2014 (חודשים ינואר-נובמבר), שבעה הולכי רגל נהרגו.
בירושלים נפגעו 216 הולכי רגל בשנת 2014 (חודשים ינואר-נובמבר), ארבעה הולכי רגל נהרגו.
בחיפה נפגעו 146 הולכי רגל בשנת 2014 (חודשים ינואר-נובמבר), ארבעה הולכי רגל נהרגו.
בפתח תקוה נפגעו 135 הולכי רגל בשנת 2014 (חודשים ינואר-נובמבר), שני הולכי רגל נהרגו.
בחולון נפגעו 106 הולכי רגל בשנת 2014 (חודשים ינואר-נובמבר), שני הולכי רגל נהרגו.
בבת ים נפגעו 104 הולכי רגל בשנת 2014 (חודשים ינואר-נובמבר), הולך רגל אחד נהרג.
בנתניה נפגעו 103 הולכי רגל בשנת 2014 (חודשים ינואר-נובמבר), הולך רגל אחד נהרג.
מדו"ח מיוחד שהכינה עמותת "אור ירוק" עולה כי בכל שנה נהרגים בממוצע 133 הולכי רגל בישראל. שיעור ההרוגים הממוצע בקרב הולכי הרגל במדינות המתקדמות עומד על 19% אך בישראל הוא 34% מסך ההרוגים, נתון שמציב אותנו במקום השני והלא מחמיא, רק ליפן.
משנת 2003 חלה עליה חדה של כ-10% במספר הולכי הרגל הנפגעים, עליה מדאיגה במיוחד לאור העובדה שבסך כל משתמשי הדרך חלה ירידה במספר ההרוגים. המגמה ההפוכה מצביעה על בעיתיות בטיפול בטיחות הולכי הרגל בישראל. נתון מפתיע הוא כי כמעט מחצית מהולכי הרגל שנהרגו בתאונות דרכים, נהרגו כאשר חצו את הכביש במעבר חציה.
מהדוח עולה כי פעוטות, ילדים וקשישים נמצאים בסיכון גבוה, יותר מאשר כל קבוצת אוכלוסיה. בשנת 2013 נהרגו 15 ילדים (0-14) ו-39 קשישים (65+) כשהלכו ברגל. הולכי הרגל הקשישים מהווים 41% מסך מכלל הולכי הרגל ההרוגים והילדים מהווים 16%.
לאחרונה אישר שר התחבורה, ישראל כץ, את הצעת החוק לפיה נהגים יהיו מחויבים לתת זכות קדימה גם להולכי הרגל אשר נמצאים בסמוך למעבר החציה ולא רק להולכי הרגל שחוצים את הכביש בגבולות מעבר החצייה, כפי שמחויב בחוק כיום.
לפני אישורה של הצעת חוק זו, נהגים היו מחויבים לתת זכות קדימה להולך רגל רק במצב שהוא חוצה את הכביש במסגרת מעבר החציה. כעת, הנהג יחויב להשתמש במלוא תשומת ליבו גם בסביבתו של מעבר החציה, לפניו ואחריו במטרה לאתר הולכי רגל אשר בכוונתם לחצות את הכביש.
הולכי הרגל הינם האוכלוסייה הפגיעה ביותר בקרב משתמשי הדרך וככזו יש לספק להם את מירב האמצעים להגברת ביטחונם, באמצעות תשתיות ידידותיות, אכיפה, הסברה והגנה גם באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בכלי הרכב.