תלמידים ממתגים תלמידים: פרויקט ברמה אקדמית
"למידה משמעותית" בפרויקט ייחודי ומקורי – METOOG – של תלמידי מגמת העיצוב החזותי בתיכון"רעות לאמנויות"
תלמידי מגמת העיצוב החזותי בבת הספר השש שנתי לאמנויות "רעות" הציגו השבוע מערכת שיווקית עיצובית אותה יצרו עבור….. תלמידים אחרים מביה"ס. המערכת השיווקית מהווה חלק מפרויקט מקורי בשם ME-TOOG שהובילה לתערוכה יוצאת דופן. במשך חודשים ארוכים ליוו תלמידי מגמת העיצוב את חבריהם העוסקים באמנויות שונות.
בחודשים אלה נפגשו המעצבים הצעירים עם חבריהם המגמות השונות ליוו את עבודתם וגיבשו קו עיצובי שיווקי ליצירותיהם. התלמידים שהיו נושאי הפרויקטים הינם תלמידים ממגמת הצילום, עיצוב אופנה ומוסיקה העוסקים ביצירה אמנותית בבית הספר וגם מחוצה לו.
במסגרת העבודה הפיקו תלמידי מגמת העיצוב החזותי הפקות דפוס כמו: קטלוגים, ניירת שיווקית, כרזות, כרטיסים וכן הפקות תלת מימד כמו: שקיות ותיקים. בנוסף, עיצבו תלמידי מגמת עיצוב חזותי עבור חבריהם הפקות דיגיטליות כמו אתרי אינטרנט, דפי פייסבוק וכו'.
ראש מערכת החינוך בעיריית חיפה פיני ווגמן: "מערכת החינוך בחיפה מבקשת להעניק למושג "למידה משמעותית" אותו מוביל שר החינוך משמעות מעשית בכל תחומי הלמידה האפשריים. הנהלת בית ספר רעות הרימה את הכפפה ובמקום מבחנים ותרגילים תיאורטיים מיישמת את המושג בתוצרי אמת הניתנים לשימוש מעשי".
בתוך כך מפיקים תלמידי המגמה את כל ההזמנות לאירועי בית הספר כגון: קונצרטים, מופעי מחול, הצגות תיאטרון ופתיחת תערוכות, יוצרים ברכות יום ההולדת המחולקת לכל תלמיד ומורה ואת ברכות ה"שנה טובה", מעצבים את אתר האינטרנט, את התעודה ומסמכים נוספים. ווגמן הוסיף כי לאחרונה הרחיבה מערכת החינוך בעיריית חיפה את שיתוף הפעולה עם בית הספר ותלמידי המגמה אף עיצובו שלטי חוצות עבור אירועי פורים אותם הפיקה העירייה. כך, במקום תרגילים תיאורטיים משעממים זוכים תלמידי רעות לרכוש מיומנויות והערכה על עבודות מעשיות ומאתגרות.
יגאל באום, מרכז מגמת עיצוב חזותי: "מדובר בעבודה חשובה ביותר להתפתחות התלמידים המאפשרת להתנסות בעבודה 'אמתית' עם חבריהם לביה"ס. אנו, בבית הספר "רעות לאמנויות", בכלל ובמגמת עיצוב חזותי בפרט מטפחים גישה זו לאורך זמן. היום, עם המדיניות החדשה של משרד החינוך לטיפוח "למידה משמעותית" קיבל אופן זה של עבודה – הכרה וגם הערכה. אין ספק שדרך זו הינה אפקטיבית מאד להנחלת מיומנויות, ידע וטיפוח יצירתיות. השיעור התיאורטי, השינון והמבחן הינם כלים ראויים, אולם הם אינם היחידים". מוסיפה המפקחת הראשית (מפמ"ר) של מקצועות העיצוב במשרד החינוך, עינת קריצ'מן: "הפרויקטים של בית הספר "רעות לאמנויות" ובהם פרויקט ME-TOOG מקדימים את זמנם. תלמידי המגמה לעיצוב חזותי הוכיחו כי המושג "למידה משמעותית" מתקיים בעבודתם".
רפי רפאל - חסון. עיתונאי בכיר עַל נתפס כשנהג ללא רישיון וברכב שהורד מהכביש במרץ 23
פוחוי עַל 4 שב"חים תושבי חברון נתפסו במונית בחיפה
ציפי עַל לקראת שינויים היסטוריים בחיפה • בצל הפסקת האש מפגש משמעותי עם השרה להגנת הסביבה
לימור עַל 4 שב"חים תושבי חברון נתפסו במונית בחיפה
שובר דני עַל לשקם, לשמר או לבנות מחדש? • הבניין ההיסטורי בטכניון בחיפה עומד בלב המחלוקת