תאונות אופנוע: בחיפה נפגעו 67 רוכבי אופנועים וקטנועים ב- 11 החודשים הראשונים של שנת 2013, שני רוכבים נהרגו ותשעה נפצעו באורח קשה.
רוכב ללא קסדה
תל אביב מובילה בפער עצום כעיר שבה נפגעים הכי הרבה רוכבי כלי רכב דו גלגלי.
עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. אם ממשלת ישראל הייתה משפרת את התשתיות עבור רוכבי הדו גלגלי, ניתן היה להפחית את מספר הרוכבים הנפגעים בתאונות דרכים"
16 רוכבי אופנועים וקטנועים, נהרגו בתחום העירוני ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2013, בתאונות דרכים. כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר על עלייה של כ- 23% במספר ההרוגים, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2012.
חוצה קו הפרדה לבן
בממוצע של השנים האחרונות, נהרגים ב-11 החודשים הראשונים של השנה כ- 18 רוכבי אופנועים וקטנועים בתחום העירוני ונפגעים למעלה מ- 2,300 רוכבים בממוצע.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. אם ממשלת ישראל הייתה משפרת את התשתיות עבור רוכבי הדו גלגלי: מתקינה מעקות הפרדה, משתמשת בצבע כביש שלא גורם להחלקה כאשר הכביש רטוב ומעודדת רכישת אביזרי בטיחות על ידי הורדת המע"מ – ניתן היה להפחית את מספר הרוכבים הנפגעים בתאונות דרכים. על מדינת ישראל מוטלת האחריות לספק לרוכבים את הכלים לנהיגה בטוחה".
מספר הנפגעים בערי ישראל:
בתל אביב נפגעים הכי הרבה רוכבי אופנועים וקטנועים
בתל אביב נפגעו 448 רוכבי אופנועים וקטנועים ב- 11 החודשים הראשונים של שנת 2013, רוכב אחד נהרג ו- 52 נפצעו באורח קשה.
בירושלים נפגעו 193 רוכבי אופנועים וקטנועים ב- 11 החודשים הראשונים של שנת 2013, שני רוכבים נהרגו ו- 41 נפצעו באורח קשה.
בפתח תקוה נפגעו 118 רוכבי אופנועים וקטנועים ב- 11 החודשים הראשונים של שנת 2013, חמישה רוכבים נפצעו באורח קשה.
ברמת גן נפגעו 82 רוכבי אופנועים וקטנועים ב- 11 החודשים הראשונים של שנת 2013, שבעה רוכבים נפצעו באורח קשה.
בראשון לציון נפגעו 69 רוכבי אופנועים וקטנועים ב- 11 החודשים הראשונים של שנת 2013, שני רוכבים נפצעו באורח קשה.
בחולון נפגעו 71 רוכבי אופנועים וקטנועים ב- 11 החודשים הראשונים של שנת 2013, רוכב אחד נהרג ושבעה נפצעו באורח קשה.
בחיפה נפגעו 67 רוכבי אופנועים וקטנועים ב- 11 החודשים הראשונים של שנת 2013, שני רוכבים נהרגו ותשעה נפצעו באורח קשה.
תחום הדו גלגלי בישראל תפס תאוצה בשנים האחרונות, ובעשור האחרון גדל מספר האופנועים בישראל בכ-50%. הסיכון של רוכב אופנוע להיות מעורב בתאונה קטלנית (תאונה עם הרוג אחד לפחות) גבוה פי שבעה בהשוואה לכלי רכב פרטי. וכך, למרות שחלקם בצי כלי הרכב עומד על 4%, חלקם של הרוכבים שנהרגו בתאונות דרכים הוא 15%, כמעט פי ארבעה. (נתוני שנת 2012).
אופנועים וקטנועים הם כלי תחבורה זולים, זריזים, מתאימים לשטח העירוני ונוחים מאוד לשימוש לצעירים. מעורבות רוכבי אופנוע צעירים (17-24) בתאונות דרכים חמורות, גבוהות יותר מאשר שאר קבוצות הגיל.
האוכלוסייה הלא יהודית נפגעת כמעט כפול בתאונות דרכים ביחס למספרה באוכלוסיה, וכך גם רוכבי אופנועים לא יהודים מעורבים בתאונות דרכים חמורות באופן כפול בהשוואה לרוכבים יהודים.
בפילוח לפי קטנועים ואופנועים כבדים, ניתן לראות כי מעורבותם של קטנועים בתאונות דרכים חמורות גבוהה יותר בימות השבוע, ואילו בסופי השבוע בולטת מעורבותם של האופנועים הכבדים. 40% מתאונות הדרכים החמורות שבהן מעורבים אופנועים מתרחשות בשעות הלילה.
[topic:1xeoovqo]http://haipo.co.il/forum/viewtopic.php?f=17&t=12241[/topic:1xeoovqo]
[bs-thumbnail-listing-2 columns="4" title="תאונת אופנוע בחיפה" tag="148" count="4" pagination-show-label="0" pagination-slides-count="3" slider-animation-speed="750" slider-autoplay="1" slider-speed="3000" bs-show-desktop="1" bs-show-tablet="1" bs-show-phone="1" paginate="slider"]