בימים אלה נשלמות ההכנות לקראת יישומו של השלב הראשון לפתיחתו הקרובה של מרכז בדיקת תכניות (מב"ת) ברשות הכבאות במחוז חוף, שיכלול את מעבר בודקי התכניות של תחנת חיפה למטה המחוז, כאשר המועד המתוכנן הינו יום ראשון – 17/03/2019 . לאחר יישום שלב זה, יועברו גם שאר בודקי התכניות מתחנות המחוז (זבולון וחדרה). דבר אשר מהווה בשורה מהפכנית ליזמים, קבלנים ורשויות בתחום אישורי הבניה ברשות הכבאות במחוז חוף.
דובר כב"ה מחוז חוף, אורי צ'ובוטרו מסביר: "לאחר הפעלת מרכז בדיקת תכניות במתכונתו המלאה ממטה המחוז בעיר נשר, תתאפשר לראשונה היכולת לרכז תחת קורת גג אחת כלל השירותים הניתנים בתחום לציבור כדוגמת קליטת תכניות חדשות, קליטת תכניות מתוקנות, החזרת תכניות מאושרות, הפקת אגרות בגין בקשה לחוות דעת, קבלת בקשות לביקורות והפקת טפסים ומסמכים. נכון להיום מחלקת תכניות בניה במחוז חוף בוחנת כ 1200 בקשות שונות מדי שנה וביניהן פרויקטים רחבי היקף כדוגמת מבני מגורים בבניה רוויה, מבני ציבור, מרכזים מסחריים ומוקדי התקהלות. קהל היעד של המב"ת מורכב מיזמים, קבלנים, אדריכלים ויועצי בטיחות אש"..
ראש מחלקת הגנה מאש במחוז חוף טפסר משנה אלי שרביט: "פתיחת המב"ת מהווה צעד משמעותי קדימה בשיפור השרות ומהווה ציון דרך נוסף בהיבט המקצועי שכן ריכוז והפעלת כלל השירותים תחת קורת גג אחת תאפשר קיצור זמן התגובה והמענה לאזרח, מיקסום כח האדם הפועל – נטל העבודה מתחלק בין כלל המפקחים ובודקי התכניות, אחידות בדרישות ובנהלי העבודה, בקרה כפולה בהליך ההיתר ויצירת סדר קדימויות. נוסף על כל אלה ישופר ממשק העבודה אל מול ועדות התכנון המחוזיות כאשר בסופו של דבר האזרח יהנה ממגמה זו. שימת לב ניתנה גם לענין הנגישות ולא במקרה מיקומו של המב"ת מאפשר נגישות מלאה גם לבעלי מוגבלויות ובכלל זה מקומות חניה ומעליות מותאמות".
עוד הוסיף: "כחלק מתפיסת המב"ת את יעודו ושימת האזרח מקבל השירות במרכז– שעות קבלת הקהל יורחבו ועתידות להתפרש על כל ימות השבוע. נוסף על כך יורחב השימוש באמצעים הטכנולוגיים בכדי לצמצם ככל האפשר את הצורך בהגעה פיזית. כך למשל, הוספת השימוש בדואר אלקטרוני כאמצעי רשמי להגשת בקשות והאפשרות לקבלת מידע שוטף בדבר סטטוס הטיפול בבקשה להיתרי בניה באמצעות מסרונים. מפקד מחוז חוף תת טפסר אריה רגב סיכם ואמר כי פתיחת המב"ת מהווה בשורה של ממש לאזרח וצעד נוסף בתהליך להפחתת רגולציה אותו לקחה על עצמה רשות הכבאות. כפי שכבר הוכחנו עד כה במישורים נוספים המפגש אזרח –רשות יכול וצריך שיהיה מקצועי, אך גם שרותי וזמין".