עמותת "אור ירוק": "סופגי אנרגיה בעמודי התאורה יכולים למנוע הרוגים בתאונות דרכים"
כך אומרים בעמותת אור ירוק בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית שהתרחשה בחיפה בתחילת השבוע, בה נהרג נהג רכב שהתנגש בעמוד תאורה
האם מותו של נהג הרכב שהתנגש בעמוד תאורה יכול היה להימנע? בעמותת אור ירוק סבורים שכן – אילו היה מותקן על העמוד סופג אנרגיה.
לפני מספר שנים החליט משרד התחבורה לקדם מדיניות של תשתית כביש סלחנית, במטרה להקטין את חומרת הפציעה של הנוסעים גם אם הנהג טעה וגרם לתאונה. בין השאר הוחלט על התקנתם של "סופגי אנרגיה", שמותקנים במדינות רבות באירופה ובארה"ב מזה שנים רבות. מדובר בהתקני בטיחות המוצבים לפני עצמים קשיחים בדרך, דוגמת עמודים או מעקות בטיחות בהסתעפויות, וכשמם כן הם – סופגים לתוכם את מרבית האנרגיה במקרה של התנגשות בהם, ובכך מגנים על יושבי הרכב.
על פי חוקרים ברחבי העולם, חשיבותם של סופגי האנרגיה היא כל כך גדולה, שיש כאלו שאף טוענים כי מאז החלו להשתמש בהם, הם הצילו יותר חיים מחגורות הבטיחות. בארה"ב בדק משרד התחבורה את השפעתם של סופגי האנרגיה במדינת ויסקונסין לאורך 20 שנה. בכל 1,083 התאונות שנבלמו על ידי סופגי אנרגיה לא נרשם אפילו הרוג אחד, ומספר הנפגעים הכולל היה קטן מאוד. על פי חישובי משרד התחבורה האמריקני, 244 אנשים היו נהרגים או נפצעים קשה באותן תאונות אלמלא סופגי האנרגיה.
למרות הנתונים המדהימים הללו, ולמרות התכנית של משרד התחבורה להתקין את סופגי האנרגיה על עמודי התאורה, על עמוד התאורה בחיפה לא היה מותקן סופג האנרגיה שיכול היה להציל את חיי הנהג.
עמותת אור ירוק: " לא רק הנהג אשם בתאונת הדרכים הקטלנית, שכן תשתית דרך סלחנית יכולה הייתה למנוע את מותו. על המדינה להתקין את סופגי האנרגיה על כל עמודי התאורה במקומות המועדים לתאונות דרכים, במיוחד ביציאה מערים. סופגי אנרגיה בעמודי התאורה יכולים להציל חיי אדם בכבישים".