באנר קריית ביאליק שנה טובה 031024באנר קריית ביאליק שנה טובה 031024

הרוג מירי בקרית אתא

(חי פה) - גבר כבן 40 נהרג ואשה נפצעה...
באנר טירת כרמל
באנר כללית 050924
באנר חזית הים רחב
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר גורדון 240624
באנר מנו 131224
באנר החברה הכלכלית 171124
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר כללית 050924
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר קריית אתא 011024
באנר קריית ביאליק שנה טובה 031024

סיתוונית היורה

הקדמה הכרמל מציג לנו פרחים בכל עונות השנה. בטור זה...

בני הזוג קעקעו על גופם את מפת ארץ ישראל • סמל לאהבת הארץ ולצדקת הדרך

בתקופה המורכבת שעוברת משפחת רז, מקרית ביאליק, בחרו בני...

"מיהו פלשתינאי?" • פרק 8 • הבעיה עם הפלשתינים

הקדמה בפרק הקודם ראינו כיצד התרחשה התבוסה הכל-ערבית. ראינו שהיא...

בית קלר • ארכיון הטמפלרים בחיפה

בהתקפת הטילים של חיזבאללה על חיפה מיום שבת 16/11/24, נפגע...

אור ירוק: משמעות הקיצוצים בשיפור התשתיות- סיכון חיי אדם!

משמעות הקיצוצים בשיפור תשתיות הכבישים – סיכון חיי אדם
משרד התחבורה ומשרד האוצר העדיפו לקצץ בתקציב לשיפוץ כבישים אדומים מאשר להקפיא את פיתוח קווי הרכבת בצפון ובנגב. עמותת אור ירוק: "שיפוץ הכבישים יכול להציל חיי אדם"

בכדי להעביר את התקציב החדש, היה על משרד התחבורה ומשרד האוצר להגיע להחלטה היכן לקצץ בתקציב המשרד. באופן תמוה, העדיפו שני השרים לקצץ דווקא בשיפור התשתיות הלקויות בכבישים מהמסוכנים ביותר בארץ, במקום להקפיא בכמה שנים את התכניות לפיתוח קווי הרכבת המתוכננים בנגב ובגליל. משמעות החלטתם של השניים, היא כי בכבישים אלו ימשיכו מאות אלפי בני אדם לנהוג תוך סיכון חייהם. שיפור התשתיות בכבישים, היה יכול לשפר את מצבם ולמנוע מספר רב של תאונות קטלניות בשנה.
19994_map_b.pdf
הכבישים האדומים אותם החליטו משרד התחבורה ומשרד האוצר לקצץ: כביש 79 בצפון (קרית ביאליק עד אזור נצרת); כביש 3 (אשקלון עד בית חורון); כביש 4 (הכביש הישן לחיפה) וכביש 38 (באזור בית שמש).

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בכבישים מסוכנים אלו נהרגים בממוצע 21 בני אדם בשנה: בכביש 3 נהרגים 4 בני אדם בשנה, בכביש 4 נהרגים 14 בני אדם בשנה ובכביש 79 נהרגים 3 בני אדם בשנה. מספר הפצועים בכבישים אלו הוא סך הכל 3,551 בני אדם בממוצע בשנה, מספר שניתן היה להפחית באופן משמעותי אילו משרד התחבורה היה משפר את התשתיות הלקויות בהם.

עמותת אור ירוק: "על המדינה מוטלת האחריות להפחית את מספר ההרוגים והפצועים בתאונות דרכים באמצעות שיפור התשתיות, במיוחד בכבישים המוגדרים אדומים. כאשר המדינה בוחרת לקצץ בתקציב הכבישים המסוכנים ביותר בישראל, היא למעשה מסכנת את חייהם מאות אלפי בני אדם הנוסעים בהם בשנה. על משרד התחבורה למנוע את הקיצוץ העתידי בכדי להציל חיי אדם בכבישים".

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

כתבות קשורות לנושא זה

כל הכתבות בחי פֹה

"פסטיבל שֶׁתֶף" • מוזיאון חיפה לאמנות ובחממה לאמנות מקום

פסטיבל רב תחומי לאמנות השתתפותית • מבית "תנועת תרבות" ב- 5-7 בדצמבר יתקיים במוזיאון חיפה לאמנות ובמבנה החממה לאמנות מקום הסמוך אליו פסטיבל...

איזה?….. התמחות במחקר פסיכולוגי מתוך החיים

מעקב אחר התנהגותם של כלבים גילה שהתחילו לרייר לפני שקיבלו את מזונם .מכאן קצרה הדרך לפיסיולוג הידוע איוון פבלוב, זוכה פרס נובל, להעמיק את...

על אספנות ועל הערך הרגשי שלה • עולם של אוצרות

את הכתבה הזאת אני כותבת ממקום אישי. אני בתהליך של שחרור לא קל מאוספים שונים - משחררת את הרהיטים הישנים ששיפצתי וכן משחררת את...

דיווח זירות – 24/11/24: מטח טילים על חיפה – זוהו נפילות טילים במרחב – יש נפגעים

(חי פה) - דיווח מזירות נפילת טילים במרחב חיפה והסביבה. אנו מלקטים דיווחים מכוחות ההצלה ומהתושבים ומעדכנים. אם ראיתם משהו - דווחו לנו. הישארו...

"האישה הבלתי נראית" • תערוכה למניעת אלימות כלפי נשים

תערוכה לציון יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות כלפי נשים (חי פה) - תערוכה לציון יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות כלפי נשים עתידה להתקיים בחיפה בחודש...