אלמוגים דיור מוגן | מה הקשר בין כושר לזיכרון? | אסף אזאצ’ מאמן כושר

לכולנו חשוב לשמור על נפש בריאה בגוף בריא בכל גיל, ואחת הדרכים המשמעותיות לממש זאת היא באמצעות הקפדה של שגרת פעילות גופנית בריאה ומותאמת ליכולותינו האישיות.

חשיבותה של פעילות גופנית סדירה אף עולה עם התבגרותנו, ומהווה את אחד הגורמים המשמעותיים לבני גיל הזהב בכל הנוגע לשמירה על רמת תפקוד תקינה ומצב רוח מרומם.

מתוך הבנה של חשיבותם העצומה של אימונים גופניים לבני גיל הזהב, הקמנו בדיור מוגן “אלמוגים” חדר כושר מתקדם בניצוחם של מאמנים אישיים מקצועיים.


באלמוגים דיור מוגן חשוב לנו לשמור על דיירי הבית וחלק מהמערך הכולל שניתן לדיירים הוא פעילות גופנית עם המאמן אסף אזאצ’.

אסף אזאצ’ מאמן כושר באלמוגים דיור מוגן

גיל הזהב מביא עמו את הזדקנות המוח יחד עם הזדקנות הגוף. אולם מחקרים עדכניים הראו כי הזדקנות המוח שונה מאד בקרב פרטים בגיל הזהב כתלות בפעילות שלהם. בני גיל הזהב המעוניינים לשמר את יכולותיהם ותפקודם, חשוב כי ימשיכו הן בעבודה עצמאית יצרנית והן בהשתתפות פעילה במסגרת המשפחתית. אינטראקציה חברתית ושמירה על קשר עם הסובבים מחזקת את המוח וכן משפרת את מצב הרוח והמוטיבציה להישאר פעילים. לעומת זאת, בידוד מבני המשפחה או מהחברים עלול לגרום לתחושת תסכול, חוסר אונים, חוסר מעש, ולהוביל לאורח חיים פסיבי.

טיפים לשיפור הזיכרון והידרדרות השכחה בקרב הגיל השלישי.

מבוגרים רבים מרגישים כי ככל שהם מתבגרים הזיכרון הולך ונחלש.
הם שוכחים היכן הניחו את המפתחות, שמות הנכדים, מה אכלו אתמול וכו..
ישנם מספר פעולות שניתן לבצע כל יום על מנת לשפר את הזיכרון בקרב הגיל השלישי:

לישון שינה טובה – כמות השינה משפיעה על יכולת המוח לזכור דברים לפחות 7 שעות שינה ביום.
לחיות בשגרת חיים – סדר וארגון יומי גורם לחזרה על פעולות קבועות . מקל על חוש ההתמצאות.
אכלו בריא – תזונה בריאה תורמת לבריאות המוח, אכלו הרבה נוגדני חימצון כמו ברוקולי, תרד, אומגה 3 וויטמינים, אכלו 5-6 ארוחות קטנות ביום.
הימנעו ממתח – מתח נפשי לא פוגע פיזית במוח אך יכול לגרום לקשיים בזיכרון. מומלץ לעשות יוגה או מדיטציה.
ספורט – פעילות אירובית משפרת את זרימת החמצן בדם שמועבר למוח וכך מאפשר למוח להיות ממוקד ולזכור.
תרגילים למוח – אימון למוח באופן קבוע מעודד היווצרות של קשרים עצביים חדשים שמשפרים את הזיכרון לכן מומלץ על תשבצים משחקי זיכרון כו’. מסקנה פשוטה מאוד !
ניתן לעכב מחלות ולשפר זיכרון בכל גיל וככל שנקדים לבצע פעולות לשימור הזיכרון במוח כך נזכור יותר שנים.

אז מה הקשר בין כושר לזיכרון?

נשאל את השאלות הבאות ….

כאשר אני עושה ספורט אני משפר את הזיכרון?

האם יש פעילות ספורט ספציפית שמועילה יותר לשיפור הזיכרון?

האם ישנו קשר ישיר בין ספורט להפחתת הסיכון לחלות בדמנציה?

כיצד משפיע תפקוד המוח בפעילות גופנית

אימוני כושר משפרים את יכולת הלב לשאוב דם רב ביעילות רבה יותר וכמו כן מעלים את יכולת הדם לשאת חמצן. יתרונות נוספים הם חיזוק כושר הארגון וביצוע משימות מורכבות. בנוסף כושר גופני קשור לשיפור בהערכה העצמית והביטחון העצמי שלנו.

מחקרים ארוכי טווח שנעשו הסיקו שפעילות כושר גופני מגנה על מרכזי הזיכרון של המוח ומפתחת את כושר המוח. במהלך הפעילות מתרחשת פעילות הורמונלית חלק מההורמונים המופרשים משמשים כמשככי כאבים ומרגיעים את פעילות השרירים.
לכן מומלץ ורצוי להתאמן 3-4 פעמים בשבוע .

זכרו פעילות ותנועה זה מה שיעשה את ההבדל.

דיור מוגן ויוקרתי בקריות – אלמוגים

בלי פיקדון * בלי דמי כניסה * בלי למכור את הבית 

מחפשים דיור מוגן בצפון הירוק?
רוצים לעבור לסביבה שקטה ממש ליד הים?
במחיר סביר? הגעתם למקום הנכון!

תגובות
בטעינה...