טיול לגליל שיזמה וארגנה הקהילה הנגישה קריית ביאלק

ביום ג' 14.6.16 חווינו את אחד הטיולים היפים ביותר שיזמה וארגנה הקהילה הנגישה קריית ביאליק.

חשוב לציין את המשמעות המיוחדת של טיול מסוג זה: הקהילה הנגישה הוקמה על מנת לאפשר את שילובם של אנשים עם מוגבלויות שונות בחיים הנורמטיביים, כלומר בעבודה, בחיים המשפחתיים והקהילתיים ובהתנדבות. היעדר נגישות פוגע בכוונות הטהורות הללו. טיול באוטובוס נגיש איפשר לחלק מהמשתתפים, למרות היותם בעשור השישי והשביעי בחייהם – לצאת מביתם לראשונה בחייהם לטיול בשכיות החמדה של הארץ שלנו, תוך שימת דגש על הגעה למקומות שעברו הנגשה בילווי המקצועי של עמותת נגישות ישראל.
יצאנו מקרית ביאליק 40 חברות וחברים אשר 9 מהם מתניידים על כסאות גלגלים; 3 חברות עברו מכ.ג לכסא רגיל שהקל במקצת על לוגיסטיקה של קשירת כסאות ועגינתם. בטיול השתתפו מגוון של חברים עם מוגבלויות מוגבלות פיסית, עיוורון, מוגבלויות קוגנטיביות, בני משפחה, הורים ומתנדבים לקידום הנגישות בקרית ביאליק ובנגישות ישראל צפון-נ.י.צ..
האוטובוס הנגיש מחברת א. קרן ננהג בידי אמיר במקצועיות רבה ביותר ובמסירות מלווה בבטיחות הובלת הכיסאות במעלון החשמלי למרומי האוטובוס ואכסונם הבטוח בבטן האוטובוס.
בקיבוץ עין המפרץ הצטרף אלינו המדריך אורי קלמן שלפי בקשתי הסכים להדריך בהתנדבות; אורי הדריך בצורה ממש מושלמת עם ידע עשיר בידיעת הארץ, מתובל בהומור ובסיפורים מרתקים.
הגענו לשמורת תל דן ולאחר הפסקת בוקר נגישה (חנייה נגישה בשפע, שירותים נגישים ושולחנות פיקניק מרווחים), המשכנו במסלול הנגיש והמומלץ לכולם להגיע ולחוות את החוויה של אחד המקומות היפים בארצנו המשלב מים, טבע מדהים והיסטוריה. הגענו לברכת השכשוך הקפואה וחלק מהחברים נכנסו לטבול את רגליהם וחלק נכנסו עם כ.ג למים הודות לשביל המונגש שנסלל במקום ושני מאחזי היד בשיפוע המאפשרים כניסה היישר למים.

משמורת תל דן המשכנו למוזיאון בית אוסישקין במוזיאון שלושה חללי תצוגה שבהם ניתן לראות תצוגות מגוונות בנושאים של חי, צומח ואדם בעמק החולה והחרמון. קבלנו הסבר מפורט ונגיש מהמדריכה החמודה עידן. מעלון אפשר לחברים להגיע היישר לחלל התצוגה עם החיות המפוחלצות.
המשכנו בכביש המטפס למטולה עלינו להר הצפייה וממצפה דדו התבוננו בנוף המדהים של עמק החולה החרמון ועמק מארג' עיון מהצד השני. ירדנו מהמצפה ועשינו סיבוב במטולה ולאורך נחל עיון.
משם המשכנו לבית ההארחה בקיבוץ כפר גלעדי שם קיבלו אותנו בזרועות פתוחות ובנגישות מלאה (שירותי נכים וחנייה). ארוחת הצהרים הייתה טעימה ביותר. בסיומה שוב עלינו לאוטובוס והמשכנו דרך כביש הצפון בואכה מעלות להגיע הביתה עייפים אך מרוצים.

תודה מיוחדת לאגף הרווחה בקריית ביאליק, לארז בן נתן מנהל רשת המתנסי"ם בקרית ביאליק
ולאדוה כהן רכזת ומתאמת הקהילה הנגישה בעיר.

כתב: שמעון לוין, רכז קהילה נגישה ומתנדב נ.י.צ.